This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Innovaties @ automotive gebied.....

Plug&Play motoren voor auto's. Die je er gewoon eigenhandig in kan klikken, en als-ie kapot gaat dat je een reserve in je achterbak hebt liggen.
 
Een grote megafoon in de auto waarmee je mensen kunt attenderen dat ze GVD door moeten rijden!!!!! Oid natuurlijk.....

En eigenlijk het zelfde wat Jay-rune zei.......
 
Dat je zegmaar op je computer een kenteken in klopt en dat die gast in zijn auto dan opeens hoort......"Doorblaffen gekke hond!!!"
 
Wel eens gedacht aan process innovaties binnen de automotive. De manier van werken (delen platforms, build-to-order, custom fit, etc.), de indeling van de fabriek, etc. etc.?
 
Ja, het is toch belachelijk, met de techniek van nu, dat er nog steeds auto's worden afgeleverd met gewoon een andere speling op die deurkieren. Motorkap idem dito. Het wordt allemaal met robot geplaatst, maar toch is elke auto anders.
 
automatische veren

je komt in de buurt van een drempel(sensor met hoogte voorbumper en weg) auto gaat automatisch iets omhoog.
en na de drempel voor omlaag

Ja lekker handig
Kom je voor een muur te staan, sensor ziet drempel...gaat je auto een pokke eind omhoog.
Zal dr leuk uit zien :W
 
Ja, het is toch belachelijk, met de techniek van nu, dat er nog steeds auto's worden afgeleverd met gewoon een andere speling op die deurkieren. Motorkap idem dito. Het wordt allemaal met robot geplaatst, maar toch is elke auto anders.
Lmfd dat jij geen technische opleiding hebt gehad, en als je dat toch hebt gehand, BETER opletten....
Overal zitten toleranties op, zo ook het chassis of de carosserie. Omdat grondstoffen nooit homogeen zijn of processen onder oncontroleerbare invloeden staan kunnen afwijkingen ontstaan bij productieprocessen, daarom zijn er toleranties. Een constructie exact op maat maken kost onwijs veel omdat er precieze processen nodig zijn en er meestal veel afkeur is. Dit verklaart gelijk waarom auto's met een hoogwaardige afwerking zo duur zijn.
 
En waarom kan het dan bij andere apparaten wel? Ik heb dus uit zeer betrouwbare bronnen vernomen (iemand die wel technische opleiding heeft gehad) dat het gewoon erg raar is dat het gebeurt. Alles wordt met robot geplaatst en dat kan veel nauwkeuriger.

Alle deuren komen ook echt uit exact dezelfde mal
 
je hebt toch gebouwen, waar je het glas doormiddel van op een knop in te duwen kan laten tinten meen ik.

Mischien zoiets voor een auto uitvinden, zodat je bij zonnig weer het raam laat tinten
Bestaat al, Maybach heeft het

Daar wordt al jaren aan gewerkt, heb er afgelopen kwartaal nog een project over gehad. Kleinschalig worden dergelijke systemen al toegepast in projectjes als op de Kralingse Zoom in R'dam, maar er zijn nog veel problemen met dergelijke systemen... Obstakeldetectie dus, in het algemeen. Als het werkt wordt het de opvolger van de adaptive cruise control die jij volgens mij bedoelt.

Een synthetische brandstof als vervanging van benzine, zodat we lekker allemaal met en huidige blokjes kunnen blijven rijden
Is in ontwikkeling, vorige week was er een artikel over in AutoVisie. Zou werken in een soort dieselmotor maar stukken schoner.
 
2 producten uit eenzelfde mal zullen redelijk gelijk zijn qua vorm, maar zullen zelden exact gelijk zijn. Zoals ik al eerder zei komt dit door procesvariabelen (temperatuur, natuurlijke grondstoffen, trillingen, instelling machine, slijtage etc.) die niet of nauwelijks controleerbaar zijn. Dit resulteert dus in afwijkingen en daarom zijn er toleranties. En omdat de marges op de meeste auto's niet gigantisch zijn (hier weet jij meer van dan ik) moet er op de kosten worden bezuinigd, bijv. door ruime toleranties.
 
Ga jij maar eens een chevrolet bekijken. Dan weet je wel wat ik bedoel, die robots die chevrolets in elkaar draaien hebben echt een fles drank op.
 
Komt vooral door land van herkomst he. Op alles waar die auto uit bestaat is bespaard. Ze geven ook geen fuck uit aan reclame of marketing.
 
De cnc-robots waarmee VAG auto's in elkaar worden gezet komen uit ZO-Azië... Dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Maar dit is behoorlijk off-topic.

@MarcR; Controleer HEEL goed of je innovatie nog niet bestaat, toen ik die module kreeg bestonden 9 vd. 10 innovaties al en werden afgekeurd
 
Ja heb je gelijk in, de constructiemethodes zijn van merk A t/m Z totaal gelijk.

En gek is, dat veel van die methodes van een merk vandaan komen waarvan je het niet zou verwachten....TVR
 
Een grote megafoon in de auto waarmee je mensen kunt attenderen dat ze GVD door moeten rijden!!!!! Oid natuurlijk.....

En eigenlijk het zelfde wat Jay-rune zei.......

Net weer zo`n hoer op de rotonde, laat ze gvd 25 auto`s voor x|

Vrouwen en bejaarde : Afschaffen in het verkeer.
 
Thuis alleen dan moet er een instalatie komen en duurt het verrekte lang..

gasbooster dan verloop naar een huge pijp je hele kruipruimt vol leggen en dan tank je binnen paar sec.

of gewoon een groot drukvat

gasbooster is een waaierpomp die van 25mbar (levert de gemeente) naar 100 of 250 mbar, je gasmeter gat wel lekker lopen, vaak genoeg gezien @ work