Innovaties @ automotive gebied.....

MarcR

Well-Known Member
Op school zijn we bezig geweest met het kansrijk innoveren,
dit moest geheel te maken hebben met het automotive wereldje.

nou bleek het verzinnen van nieuwe dingen niet makkelijk...

Mijn vraag aan jullie dan ook, wat vinden jullie nu een kansrijke innovatie voor de auto? of een bestaand idee verbeteren/veranderen.....

denk hieraan bv een afneembare trekhaak/automatische trekhaak of een verbeterde turbo oid...
 
Advertisement - register to remove this

automatische veren :P

je komt in de buurt van een drempel(sensor met hoogte voorbumper en weg) auto gaat automatisch iets omhoog.
en na de drempel voor omlaag
 
ja maar als het bestaat kan het ook automatisch met sensors dat is dan een kleine toevoeging..
maar wist niet dat het al bestond
 
Een snelle zuinige/milieu vriendelijke auto, dan wil ik dr nog wel in rijden.

denk wel dat dat er snel zal komen...
aangezien ze grote vooruitgang boeken met de accu ed...

en voor een snelle (elec) auto heb je goede accu's nodig....
 
je hebt toch gebouwen, waar je het glas doormiddel van op een knop in te duwen kan laten tinten meen ik.

Mischien zoiets voor een auto uitvinden, zodat je bij zonnig weer het raam laat tinten :P
 
Een soort systeem, wat voor alle auto's geschikt is, dat men op het moment dat je in een file komt (aangegeven door waarnemingssystemen in/op de weg) je een constante snelheid handhaaft. Ik weet dat het er al is voor dure auto's, een soort afstand-houd-cruise-control maar dit is echt voor iedereen.

Je kunt dan niet harder dan de snelheid aangegeven op de matrixborden. Zou voor een veel betere doorstroom zorgen namelijk...
 
ik wil graag een vlammenwerper op mn auto waarmee ik alle debiel rijdende aannemersbusjes kan vernietigen.
 
Een soort systeem, wat voor alle auto's geschikt is, dat men op het moment dat je in een file komt (aangegeven door waarnemingssystemen in/op de weg) je een constante snelheid handhaaft. Ik weet dat het er al is voor dure auto's, een soort afstand-houd-cruise-control maar dit is echt voor iedereen.

Je kunt dan niet harder dan de snelheid aangegeven op de matrixborden. Zou voor een veel betere doorstroom zorgen namelijk...

Over zulke dingen heb ik ook wel eens nagedacht. Als er een ding is in Nederland waar we allemaal een hekel aan hebben, dan is dat zeker in de file staan wel :P
 
Een autoloze dag/week/maand/jaar... behalve voor mij dan :)

Nou goed, een systeem om meerdere auto's boven elkaar te kunnen parkeren langs de kant van de weg, zou ideaal zijn waar ik werk. Echt een hel wat betreft parkeren..
 
Een synthetische brandstof als vervanging van benzine, zodat we lekker allemaal met en huidige blokjes kunnen blijven rijden
 
Back
Top