Ik zou het dan toch iets korter bij huis zoeken, en wellicht een minarelli horizontaal blok eronder zetten.
ik heb zelf een SR50 gehad waar een minarelli blok onder zat en heb geen problemen met de kabels gehad.
Maar wellicht toch een eerst naar de afstelling van het huidig blok kijken. gelijk blok verwisselen is in mijn mening ver gezocht, tenzij je écht plannen hebt.
als ik het zo hoor krijgt hij niet genoeg of eigenlijk geen benzine. werkt je vacuumpompje nog naar behoren ?
kickstart eens met de benzine slang eraf, komt er dan benzine uit ?
hoe is je compressie ?
Niet om het een of ander maar het betreft hier een Ditech met een Morini motorblok.
Ook heeft deze geen carburateur i.c.m. een vacuum-brandstofkraan maar maakt deze gebruik van een elektrische brandstofpomp.
Afstelling is dus ook totaal niet noodzakelijk aangezien deze scoot een gasklephuis heeft welke aangestuurd wordt door de ECU.
Kickstartpedaal is ook van origine niet aanwezig bij de Morini versies.
@ de TS, het kan iets mechanisch zijn aangezien de ECU geen fouten weergeeft.
Kan dus de mechanische luchtcompressor/pomp zijn welke te weinig bar geeft naar de injector. (5 bar)
Maar er is nog iets wat roet in het eten kan gooien en dat is de koelvloeistofsensor....
Deze koelvloeistofsensor is gemonteerd op de cilinderkop en geeft een kleine spanning door aan de ECU, deze ECU weet op zijn beurt de temperatuur van de motor. De injectortijd van de brandstof wordt tot +/_ 40° C aangepast, dit is eigenlijk vergelijkbaar met de werking van een elektrische choke zoals we die kennen van de carburateur varianten.
Het kan zijn dat hier de schoen een beetje wringt en dat de ECU niet de juiste temperatuur ziet waardoor het brandstofmengsel te arm/weinig of te rijk/veel zal zijn wat de injector doet inspuiten. Wellicht maakt het niet goed contact meer d.m.v. corrosie op de koperen aansluitdelen. Controleer ook gelijk de aansluitingen van deze sensor naar de ECU.
Normaliter moet de ECU dit aangeven maar Morini is wat dat betreft net even iets anders als de rest van het Injectiepark.
Edit: Het ombouwen naar Mina, Pia wordt een erg moeilijk verhaal aangezien je echt alles nodig hebt.
Complete kabelboom met CDI en stator plus vliegwiel.
Complete kabelboom van d.i.v. stuurdelen welke aanwezig zijn....
Het is iig zeker geen ''plug and play'' geval....