In welke auto past mijn scooter?

Status
Not open for further replies.

Cipher

Well-Known Member
Gister is onderweg naar huis mn scooter er alweer mee uitgescheden ;(

Hij staat nu ergens bij een vreemde in de tuin tot ik hem kan komen ophalen, 20 kilometer van huis (in Hulten, vlakbij Tilburg).
In mijn vriendenkring heeft niemand een trekhaak aan zijn/haar auto, een aanhanger huren heeft dus weinig nut.

Nu kan ik opzich wel een bestelbusje huren, maar dat kost gauw zo een 50euro voor die 2 uur dat ik hem nodig zou hebben.
Dus nu vraag ik mij af.. als je een 5-deurs auto hebt, waarbij je de achterbank plat kan leggen.. in welke auto's past dan een scooter??

Het gaat om een Italjet F-50, een redelijk grote scooter dus.
Ik neem aan dat sommige mensen wel eens hun scooter hebben vervoerd naar meetings, misschien in een auto.. dus hoop dat iemand er iets nuttigs op kan zeggen.

Ik mis mn scooter :(
 
Advertisement - register to remove this

ej cipher bel ff naar van oord in raamdonskveer laat hem daar maken kost 6 euro transport kosten is denk wel het makkelijkst als je zelf niks kan fixen

Ik woon trouwens in rijsbergen aan de rand van breda maar ben nog te jong om te rijden in auto maar doe het wel af en toen in de mercedes van me pa maar dan rijd ik meestal nie te ver. Ben er wel 1 keer mee naar sgool geweest hahaha
 
als je toevallig iemand kent.. of gewoon bij je in de buurt woont met een busje bijv. een VW transport oid kan je diegene toch wel vragen of die hem komt halen. Tis een idee ;)
 
Daar had ik natuurlijk al aan gedacht, maar ken niemand met een busje ;)
Busje huren gaat ook niet door .Vriend van me moet werken op tijden dat verhuur-bedrijf open is. (gaan al dicht om 18:00u 8P).

Hij leent de auto van zn pa, een Saab, en we gaan proberen hem daarin te krijgen. Ik neem wat imbusjes en steeksleutels mee voor het geval mn voorwiel eraf moet, en plastic en karton om de auto schoon te houden.
Maar waar laat je 10 liter benzine? Beetje aso om het in een sloot te laten lopen...

AeroXtreme;
van Oord? Hartstikke bedankt voor deze tip. Doen ze dat transport ook als je hem niet bij hun wilt laten fixen?
 
Zou je gwoon lkkr naar huis laten duwen door n vriend met scoot is goed te doen gewoon voet tegen het blok en gaan... heb ik ook al n paar x gedaan en straks gaat iemand mij weer ff naar huis duwen :X

suc6 iig
 
NRG.. heel liev.. maar lees de eerdere posts even :) Of kom jij mij duwen? ;)

Ik heb n jerrycan staan.. maar die zit ook nog vol benzine :p En om nou nog een 2de jerrycan te kopen :? Nouwja, weinig keus.
 
Cipher said:
AeroXtreme;
van Oord? Hartstikke bedankt voor deze tip. Doen ze dat transport ook als je hem niet bij hun wilt laten fixen?

nee je moet het dan bij hun laten fixen maar tip: laat hem ophalen kost 6 euro laat hun kijken wat er fout is kost 10 euro ofzo dan bellen ze op zeggen ze: dit en dat moet gemaakt worden wil je dat betalen zeg jij: nee dat is te duur maar zeg je gwn dat ze hem thuis moeten brengen kost je weer 6 euro miss iets duurder omdat je niks heb laten maken dan zeg maar rond de 10/15 heb je voor 30 euro je scooter thuis staan en je weet precies wat er kapot is

groeten

aeroxtreme
 
Mwhahaha :) Zal ik onthouden voor volgende keer :)

Ben er net weer even geweest, moest hem verplaatsen. Hij stond in de tuin bij iemand.
Als ik kick voel ik minder compressie, en electrische start klinkt ook alsof hij een stuk harder draait. Dus misschien dat het een flinke warmloper is geweest, en mn cilinder weer naar de tiefus is :( Waarschijnlijk doe ik dan toch iets fout :?

De vriend waarmee ik m vanavond zou ophalen is verhinderd. Hij staat er nu dus nog steeds :( Morgen misschien met de oom van mn vriendin met een busje... Mocht dat niet doorgaan bel ik die van Oord.
 
ik zou daar toch even snel kijken wat er aan de hands is...
straks heb je hem met heel veel moeite thuis gekregen en dan zie je dat bv alleen je bougie kapot was dan baal je ook flink...
 
Helaas, het is niet de bougie. Heb er al een nieuwe ingedraaid.

Tijdens het rijden voelde het alsof mn vsnaar opeens blokkeerde. Kan dus iets in de overbrenging zijn geweest, of een vastloper waardoor vario blokkeerde. Wat het ook was, hij start nu niet meer.
Als ik het contact uitlaat en een paar keer kick, dan 1 keer kick met contract aan ploft hij even. Lijkt me dus dat ik geen compressie meer heb.
Keerring eruit lijkt me onlogisch gezien de manier waarop hij uitviel.

Ben er dus vrij zeker van dat hij is vast gelopen.. ookal kan ik nu wel gewoon kicken. Klopt dat, dat je wel weer kunt kicken als hij is afgekoeld?

Heb van Oord gemailt en zij willen hem alleen halen als ik hem daar ook laat maken. Denk ik nog even over na, dat zie ik namelijk niet helemaal zitten...
 
ja hoor, soms als je een vastloper hebt kun je nog gewoon kicken.. was bij mij in ieder geval zo... heb drie dagen lopen zoeken naar warom die niet wou starten..uiteindelijk cil eraf gehaald..bleken krassen van 1 mm in te zitten van een losgeschote circlip.. maar heb der nix van gemerkt en kicken ging gewoon soepel..

maar het blijft goed verneukt voor je dat je scooter zo ver weg staat....

jammer dat er geen : 0900 - scooterrecovery bestaat..zou wel een uitkomst zijn

iig succes!
 
Keb hem weer thuis +ralf+ Eindelijk iemand met een busje gevonden tussen de familie van mn vriendin :p

Circlipje los is eigenlijk onmogelijk. Daardoor was mn vorige cilinder al genaaid, en heb die nu 10x nagekeken voor ik mn cil heb gemonteerd :p Maar ja.. zie t van t weekend wel...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top