ik word gek

tgb_power

Well-Known Member
pffff
Jah je raad het al, mijn scooter wil niet meer starten.
Onlangs heb ik andere scooter gekocht, een Aerox.
mja, het was wel mijn motor van mijn Area die ik er heb opgestoken.
Maar nu wil hij niet meer starten.
Hij heeft voldoende onsteking. Zelf gevoeld! en gezien welliswaar.
MIjn bougie is altyd goed nat.
Ik heb een nieuw spruitstuk gestoken.
Wat ik wel moet zeggen dat, dat er op mijn membraamkleppen een HEEEl klein beetje speling zit.
Maar slechts op 1 afdichting.
Kan het hier aan liggen? en aan wat andes nog?
Help
 
Advertisement - register to remove this

pffff
Jah je raad het al, mijn scooter wil niet meer starten.
Onlangs heb ik andere scooter gekocht, een Aerox.
mja, het was wel mijn motor van mijn Area die ik er heb opgestoken.
Maar nu wil hij niet meer starten.
Hij heeft voldoende onsteking. Zelf gevoeld! en gezien welliswaar.
MIjn bougie is altyd goed nat.
Ik heb een nieuw spruitstuk gestoken.
Wat ik wel moet zeggen dat, dat er op mijn membraamkleppen een HEEEl klein beetje speling zit.
Maar slechts op 1 afdichting.
Kan het hier aan liggen? en aan wat andes nog?
Help


je zegt et zelf al de bougie is goed nat wat dus niet hoord probeer een kleinere sproeier en schaf even een paaar nieuwe membraan kleppen aan da zal wel eens helpe ;) suc6
 
om te starten heb je in principe maar 3 dingen nodig:
-benzine
-vonk
-compressie
nou de vonk heb je dus. compressie? zowel in je cilinder als carterdruk. dus membraan ff checken en aan je krukas draaien om te voelen of je cilinder compressie heeft. Wat bij mij altijd erg goed hielp was gewoon ff een scheutje benzine in mn carb gooien(met je gas open natuurlijk) zodat je zeker weet dat dr wat benzine in je blok zit. Als hij dan nog niet start zou ik evenn goed je membraan/cilinder/keerringen checken. als hij wel start maar weer uitvalt moet je je carb ff nachecken en je membraan/spruitstuk op valse lucht.
hoop dat je er wat aan heb, bij mij werkte het altijd!
 
om te starten heb je in principe maar 3 dingen nodig:
-benzine
-vonk
-compressie
nou de vonk heb je dus. compressie? zowel in je cilinder als carterdruk. dus membraan ff checken en aan je krukas draaien om te voelen of je cilinder compressie heeft. Wat bij mij altijd erg goed hielp was gewoon ff een scheutje benzine in mn carb gooien(met je gas open natuurlijk) zodat je zeker weet dat dr wat benzine in je blok zit. Als hij dan nog niet start zou ik evenn goed je membraan/cilinder/keerringen checken. als hij wel start maar weer uitvalt moet je je carb ff nachecken en je membraan/spruitstuk op valse lucht.
hoop dat je er wat aan heb, bij mij werkte het altijd!


membraan checke heeft ie gedaan leze is ook een vak ;) membraan staat ope vervang deze dus en probeer het daarna op nieuw
 
Tis waarschijnlijk het vacuumslangetje, die zit bij een area achter in het blok, en niet op de carb, zoals bij een aerox.
Deze moet je dus dichtmaken.
Heb je deze dicht, dan idd ander membraam proberen.
 
asl hij vonkt krijg benziene en heeft kompressie zou hij moeten lopen

als hij vonkt en de bougie word nat zou het kunne betekenen dat je ontsteking niet goed staat

het zou ook kunne zijn dat je bougie kapot is klinkt heel gek maar somige vonke wel als ze kapot zijn
 
Back
Top