Ik heb dringend hulp nodig wie kan mij helpen?!?!?!

Skaffa079

Member
goedenmiddag

Ik heb een peugeot kisbee 4takt staan en die heeft een vastloper gekregen
Het was gelukkig nog niet het geval dat de krukas ook verrot was dus nieuwe cilinder en zuiger erop gezet natuurlijk alles ff goed ingesmeerd met olie
Alleen nu zit ik dus met het probleem dat als ik m kick zuigt ie dus lucht naar binnen via de uitlaat en hij blaast door het spruitstuk
Want als ik direct benzine in het spruitstuk gooi en m dan kick komt t er net zo hard ook weer uit

Wie weet waar dit precies aan zou kunnen liggen en zou mij kunnen helpen?

Kleppen staan goed afgesteld
 
Advertisement - register to remove this

Kan het niet zijn dat je het blok niet goed op tijd hebt gezet voor je de kleppen ging stellen?
Inlaatslag wordt dan de werkslag en visa versa en de compressieslag wordt dan uitlaatslag en visa versa.
 
Denk dat je nokkenasje 180 graden gedraaid zit. Nog even goed de drie gaten uitlijnen,
Denk om de kettingspanner, deze even uitnemen en als de nokkenas op tijd staat weer indrukken.
Groet,
Dat heb ik al gedaan maar heeft niet gewerkt het was wel al iets beter maar nogsteeds hetzelfde
Post automatically merged:

Kan het niet zijn dat je het blok niet goed op tijd hebt gezet voor je de kleppen ging stellen?
Inlaatslag wordt dan de werkslag en visa versa en de compressieslag wordt dan uitlaatslag en visa versa.
Hoe zet je m precies goed op tijd
 
Nokkenas:

Gaatje in ketting tandwiel moet schuin naar voren staan. En de streepjes op het ketting tandwiel moeten gelijk liggen met de rand van de cilinderkop.
Nokken moeten dan naar onderen richting de cilinder wijzen.

Krukas:

Het streepje van de T op het vliegwiel moet gelijk aan liggen met uitstekende stukje van het carter aan de binnen zijde..

Beiden mogen niet verlopen en dan zo de ketting erop leggen. Naar je dit gedaan hebt even paar rondjes draaien met de hand en zien of dat beiden markeringen weer op het juiste punt uitkomen.. Als er eentje verder staat, los maken en 1 of 2 tandjes verzetten.

En dan opnieuw de kleppen afstellen.
 
Nokkenas:

Gaatje in ketting tandwiel moet schuin naar voren staan. En de streepjes op het ketting tandwiel moeten gelijk liggen met de rand van de cilinderkop.
Nokken moeten dan naar onderen richting de cilinder wijzen.

Krukas:

Het streepje van de T op het vliegwiel moet gelijk aan liggen met uitstekende stukje van het carter aan de binnen zijde..

Beiden mogen niet verlopen en dan zo de ketting erop leggen. Naar je dit gedaan hebt even paar rondjes draaien met de hand en zien of dat beiden markeringen weer op het juiste punt uitkomen.. Als er eentje verder staat, los maken en 1 of 2 tandjes verzetten.

En dan opnieuw de kleppen afstellen.
Okeee top ik ga het zo gelijk proberen ik laat het vanmiddag nog even weten of het me is gelukt
Hartelijk bedankt iniedergeval
 
Back
Top