iemand ervaring met een 70cc hebo manston replica?

Status
Not open for further replies.
heeft iemand ervaring met een 70cc hebo manston repilica?

is het een lekker koppelneukertje?
is hij slijtvast en lekker betrouwbaar?
hoeveel toeren kan hij maken met een voledige race setup 24mm vlakschuif carb binnenrotor etc?
heeft hij een goeie top?
is hij makkelijk te tunen?
of kan ik beter gaan voor de echte manston?
 
Advertisement - register to remove this

dezae cilinder is net als een Hebo ovaal,athena ovaal , stage6 pro etc. , vrij laagtoerig dus , maar nu tuning kun je er best veel mee.

maar dat is dus aardig duur , ik zou eerder een stage6 racing oid halen.

wat is slijtvast? dat heeft veel te maken met het gebruik , smering ,. setup , afstelling etc. etc.

wat is betrouwbaar? een 70cc cilinder is sowieso al nooit echt betrouwbaar..

hoeveel toeren hij maakt kom je achter wanneer je de boel goed afsteld en kijkt hoeveel toeren ie draait. toerental is geen vast gegeven..

topsnelheid is ook weer niet te zeggen , ligt wederom aan de afstelling , setup , overbrengingverhoudingen , etc. etc.

wat is gemakkelijk tunen? je kunt er vrij makkelijk wat aan doen , mja , kun je met elke cilinder , ligt er maar net aan wat je wilt en wie het doet etc..
 
hoi
ik heb ook een manston replica gehad en deze had gewoon een vlinderpoort dus ik volg melff even niet:P
maar die van mij ging als een racket! toen ik hem wilde verkopen heeft zelfs een gast hem nog in gespannen in de wand om hem aftedraaie ,meej gegooit 8P en dat dink liep nog steeds. het hoogste wat er uit was gehaald was 17pk:P en hij heeft zelfs een x op 50methanol/50benzine gereden en dat hielt hij zelfs vol:P sorry maar ik vindt het een top cilindertje.(als je al na gaat wat hij heeft mee gemaakt en ik denk dat er al dik 10duizend km op sta:D)
en hij loopt nog steeds:D en ik heb dat dink nog nooit warm gereden:X maar ik krijg hem maar niet kapot:W
 
hoi
ik heb ook een manston replica gehad en deze had gewoon een vlinderpoort dus ik volg melff even niet:P
maar die van mij ging als een racket! toen ik hem wilde verkopen heeft zelfs een gast hem nog in gespannen in de wand om hem aftedraaie ,meej gegooit 8P en dat dink liep nog steeds. het hoogste wat er uit was gehaald was 17pk:P en hij heeft zelfs een x op 50methanol/50benzine gereden en dat hielt hij zelfs vol:P sorry maar ik vindt het een top cilindertje.(als je al na gaat wat hij heeft mee gemaakt en ik denk dat er al dik 10duizend km op sta:D)
en hij loopt nog steeds:D en ik heb dat dink nog nooit warm gereden:X maar ik krijg hem maar niet kapot:W


17 pk is wel bar weinig voor een 70cc
 
nou als je hem echt door max laat tunen en de de uitlaatpoort nog verder uitvijlt haal je wel 32,56sae en rij je berg op wind tegen met je vriendin achterop 165,86km/h nog wel. En je kan er zoveel toeren uitstompen als je zelf wil, maar ik denk dat hij bij de 16542rpm kapot loopt, misschien met een powerfilter 3 toeren hoger.

Dragstar4life, Heb je enig idee waar je het over hebt? Wat wil je met dit topic bereiken?
 
volgens mij ben jij zo iemand die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitte:P als je dat snapt.
ik denk dat het een zeer mooi cilindertje is en gewoon lekker rijd en betrouwelijk is.
of wil je met een speed hele dagen op straat knalle? zal mij benieuwe hoelang het vol zou houden ik kan je wel vertellen dat die rep. het wel vol zal houden:P als je er natuurlijk goed mee om ga:W!
 
ik wil een lekkere beuk cylinder waarmee ik kan sprinten en tegelijke tijd mee naar school kan rijden

duidelijk genoeg?

uhm , dat kun je overal mee , ook wel met een crossmotor , maar of dat nou zo verstandig is ;)

mja , als jij een 70cc gietijzer al een sprintsetup noemt zou ik het niet zo gek vinden , maar wat ik onder sprinter versta ga je niet even een paar honderd meter mee rijden , en zeker niet voor naar school oid...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top