Iemand ervaring met de quad Adly Moto Rocky? Of eventueel een andere quad??

marcellos

Well-Known Member
Ik ga binnekort de overstap nemen van een scooter naar een quad. Het betreft de quad Adly Moto Rocky. Weet iemand hoe hard je ongeveer met dit systeem kan gaan? Ik ben van plan om de quad op te voeren, maar hoe kan ik dat het beste doen? En waar moet ik op letten bij de aankoop van een quad? Wat gebeurt er eigenlijk als ik bij een rollerbank aangehouden word met een quad?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik zou er niet aan beginnen, het is echt moeilijk om zo'n ding harder te laten lopen dan 50/55. Een maat van mij heeft ook een adly rocky met een 70Giet, top performance nardo uitlaat en een 23mm carb, ontbegrensde cdi.... en het loopt net geen 60.
 
Cobus said:
Ik zou er niet aan beginnen, het is echt moeilijk om zo'n ding harder te laten lopen dan 50/55. Een maat van mij heeft ook een adly rocky met een 70Giet, top performance nardo uitlaat en een 23mm carb, ontbegrensde cdi.... en het loopt net geen 60.


dan doe je toch echt wat verkeerd , ik denk dat ie met std spul wel al 65 wil als het moet...

mja , je moet wel even weten dat een quad even anders rijd dan een scooter , als je zo'n ding opvoert moet je erg oppassen want 1 slingertje en je ligt om als je er niet verdacht op bent!
 
okee.. ik waag het er maar op, maar ik wil niet te veel aanpassingen aanbrengen, want ik heb geen zin in extreem hoge boetes. Ik wil bovendien niet te veel uitgeven, want zo'n quad is al duur genoeg. Dus heeft iemand niet al te dure alternatieven? Ik wil ook niet de hele motor als het ware onderste boven houden.. edit: Hij hoeft niet harder te lopen dan 70 km per uur..
 
Heb er zelf 1 en dat van 1 slinger en je ligt op ze zij is onzin. In het begin gewoon rustig rijden en je machine leren kennen en later kan je zoveel slingers maken als je wilt maar je blijft overeind en je quad ook maaar zodra je wel wat harder gaat zeg maar 70 word je quad wel onstabieler. Makkelijkste is een 70cc erop gooien omdat het met een andere uitlaat idd niet veel harder wilt. Misschien net aan 60 en met veel moeite ga je 65. En andere vertanding is er niet te krijgen of je moet gaan kutten met tanwielen. Oja en zorg dat je geen noppenbanden eronder heb zitten maar mooie straat/semi slick bandjes omdat het anders als een gek slijt en je binnen 3 maanden alweer nieuwe voorbanden nodig heb.
Er zit trouwens ook totaal geen begrenzing op zo een ding alleen ene soort van buisje in de luchtfilter buis en bij het luchtfilter
 
En merken zijn bv.

Unilli cx, aeon cobra(nog wat types), derbi, adly, eum verder komt me er ff geen een boven maar zijn nog wel meer. Moet je alleen ff informeren naar de blokjes die eronder hangen!
 
ADLY Rocky

Hey,

Ik heb zelf 4 verschillende quads gehad.
Hiervan was de rocky het beste.

Liep standaard 65 en na een 70cc athena alu liep hij 75.
Kut uitlaat van Technigas eronder en ging 85.
Met deze snelheid was er niks aan de hand moet wel blijven opletten omdat het stuur wel direct is.

Maar overdekop ga je als je niet kan rijden.
Blok is AC en gewoon minarelli horizontaal, 1 verschil het blok is korter dan normaal
 
Back
Top