This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

ideale achtervering

roelow

Well-Known Member
ik ben opzoek naar mensen die ideeen hebben voor een perfect achterveer systeem
gaat om een ice
voor de cross
dus mensen, laat weten je ideeen!!
 
midden vering, zoals een crossmotor ook heeft en dn ook een cross motor veer er tussen knallen, zal stevig zijn indien je de constructie niet stevig maakt

wazig je zal wel wat anders bedoelen

mocht je niet aan andere constructies willen beginnen, dan kun je ook een fournales of RS24 veer monteren van een DNA, die hebben dezelfde lengte als een ICE
 
ja heb al 2 ideeen op het oog
of een mono arm maken, soort area51 systeem
mar dan zweeft het blok toch?

en een veer boven het achterwiel, dus een boog maken vanaf de veerophanging naar de andere kant, maarja dat is weer heel veel werk...
 
de enige manier is gewoon een goede schokbreker kopen.


mono arm systeem is bijna niet te realiseren (mina blok heeft onder ook een ophanging)

En een boog over je velg heen werkt ook niet, want dan zou er een plaat moeten komen vanaf je uitlaatophanging naar je (verlengde) achteras, waar een lager in zou moeten komen.

laat dat lager bij dit systeem nou gewoon altijd kapot lopen (kijk maar naar TGB delivery's, dragsters enz).

gewoon een goede achterveer kopen.
 
DNA veer is allesinds ERG lang, maar 50 cm ga je niet vinden denk ik.

Een monoarm systeem is ook niet te doen uiteraard op een ice, aangezien je blok zelf verbonden is met het achterwiel, en bij een motor is dat dus niet zo.
 
De langste schokbrekers zijn 400mm, van een DNA en ICE, je kunt natuurlijk nog een beetje rekken met een goed ophoogblokje. Gaat scootercrossen niet lekker als je zadel wat lager staat?
 
denk dat er nix anders op zit dan een runner blokje te kope en dna schokbreker erop te zetten
die malossi schokbrekers, zijn die beetje stug etc voor cross?
 
die ken ik ja, maarja, hij heeft ook wel paar 100 euro aan de schokbreker besteed dus dat was ik niet van plan, ik weet het, crossen is een dure hobby maarja dit gaat me iets te ver