ideale bandenspanning

Ketelbinkie

Well-Known Member
ik heb het een en ander gegoogled maar er is niet zo veel overeenstemming hierover......1.8 voor, 2.0 achter?

en is een lekke scooterband echt plat en onbruikbaar of blijftie vrij dik en kan je er nog wel mee voorzichtig mee rijden? want mijn achterband was erg zacht geworden (de pomp gaf 1.30 bar aan) en ik heb hem gister opgepompt tot 2.10 en vandaag wastie volgens mij al weer een stuk zachter.....maar ik kan dat natuurlijk alleen op gevoel checken of weer naar de pomp rijden.
 
Advertisement - register to remove this

Oké, maar om dezelfde druk in een 10 inch band te krijgen als in een 13 inch band, dan zul je er toch meer lucht in moeten pompen?

Of zit ik nou zo fout?

En vivaspin, ga jij je eens verdiepen in lucht dichtheid voordat je blaat.
 
Kijk, een kleine ballon hoeft weinig lucht in om hem hard te krijgen.
Een grote ballon moet veel lucht in om hem hard te maken.
En die "hardheid" word dus bepaald door de luchtdruk, niet door de inhoud,
aangezien ze uiteindelijk ongeveer dezelfde druk zullen hebben.

Dat is dus lucht druk, en dat heeft niks met inhoud te maken.
 
ik ben vandaag weer wezen pompen en ben tot de conclusie gekomen dat voor mijn zip 2t op de achterband een druk van ongeveer 2 bar denk ik het lekkerst rijdt....sowieso het hardst en trektie sneller op, ow en ik weeg 80 kilo.

hij is wel binnen 3-4 dagen weer zacht helaas en dat rijdt me toch een partij kut....langszaam en wiebelig in de bochten ( ik hou ervan om bochten zo hard mogelijk te nemen en erin te gaan hangen met mn lichaamsgewicht )

morgen gelijk zown prop laten schieten....schieten ze dan echt een prop in je band of wat?
 
Back
Top