Hyosung Sf50 racing uitlaat tuning en andere onderdelen tunen

Status
Not open for further replies.

Hyosungsf50

Well-Known Member
Hallo,
Ik heb laatst een hyosung sf50 racing gekocht, heel leuk ding enzo.
Maar het stoort me enorm dat hij zijn power niet kwijtkan in oa de uitlaat.
Dat ding is zo bagger als ik weet niet wat :S.
Ik wou vandaag op mijn vrije dag aan de slag met de uitlaat en de carburateur.
Waar zit de prop in de uitlaat en hoe kan ik hem het beste eruithalen? Ik heb geen zin om de slijptol op de uitlaat los te laten en om hem daarna weer te moeten lassen.

En hoe kan ik het beste de carb iets beter maken, ik heb de beschikking over zeer kleine boortjes dus zou ik de sproeier een maatje of 10 kunnen uitboren ter compensering van de prop uit de uitlaat?

bvd

MvG
Hyosungsf50

P,s Dat lampje van de olie brand rood, waar moet ik in godsnaam dan die olie bijvullen? Hij is al helemaal los geweest dus ik weet hoe hij inelkaar zit maar ik wil niet dat hij straks vastloopt omdat hij alleen maar op benzine loopt :p
 
Advertisement - register to remove this

sproeier hoef je niet uit te boren hoor , tegenwoordig zijn er ook grotere te koop..
en volgens mij hoeft er bij sf50 niet groter in onbegrensd

als je nou gewoon de uitlaat er even afpakt en kijkt of er een prop in zit dan kun je zelf wel kijken hoe je m eruit krijgt . verder is een sf50 electronisch begrensd en mischien zit er een varioring in. al met al zal een sf50 max 65/70 lopen std onbegrensd
 
melf #50 said:
sproeier hoef je niet uit te boren hoor , tegenwoordig zijn er ook grotere te koop..
en volgens mij hoeft er bij sf50 niet groter in onbegrensd

als je nou gewoon de uitlaat er even afpakt en kijkt of er een prop in zit dan kun je zelf wel kijken hoe je m eruit krijgt . verder is een sf50 electronisch begrensd en mischien zit er een varioring in. al met al zal een sf50 max 65/70 lopen std onbegrensd


Ik koop liever geen nieuwe sproeier, als ik ook kan boren :p

ik heb net de uitlaat er onderheen gehaald, moet ik er nu met een zaklamp en met een oude spaak van een fiets in zitte poeren om te kijken of er een prop inzit?

Er zit ook een schroefje aan het begin van de bocht, waar dient deze voor?

Je zij dat hij electronisch begrenst is, hoe maak in deze electronische begrenzer onschadelijk dan?

bedankt voor je bericht.

mvg
hyosung sf50
 
sproeier uitboren moet je gewoon niet doen...

prop zit in het begin dus hij zit er bij jou niet in

schroefje moet je erin laten

de begrenzer ontgrens je door een kabel weg te knippen van de cdi , ik weet zo niet meer welke dat is. mischien moet je even de search gebruiken , daar kan wellicht ergens een antwoord tussen staan
 
oke ik ga het proberen, ik ga gewoon 1 voor 1 de kabels doorknipper, terwijl de scoot loopt, Als hij uitvalt weet ik dat ik de kabel met een krimpkous oid weer vast mag maken, zoniet merk ik wel wanneer hij meer toeren gaat maken :p

bedankt voor je info.

mvg
hyosung
 
zo kun je het wel doen ja , ik geloof dat de kabel die bij het doorkippen blijft lopen zegmaar dat dat ook de kabel is die je moet hebben , moet je maar even proberen
 
Oke het is dus de compleet zwarte kabel, gelukkig zitten er van die verbindings lipjes dus hoefde ik ze niet door te knippen, hij loopt nu ong 60

binnekort ff nieuwe uitlaat bestelle en dan looptie weer iets sneller

thns

Hyosungsf50
 
melf #50 said:
sproeier uitboren moet je gewoon niet doen...

prop zit in het begin dus hij zit er bij jou niet in

schroefje moet je erin laten

de begrenzer ontgrens je door een kabel weg te knippen van de cdi , ik weet zo niet meer welke dat is. mischien moet je even de search gebruiken , daar kan wellicht ergens een antwoord tussen staan

Hey,

ik heb zelf ook een sf 50 en mijn motor houd in.. soms doet ie het wel goed en na een tijdje rijden gaat ie weer in houden, bij vol gas valt ie uit ik denk dat het te maken heeft met lucht inlaat, ik heb de luchtfilter sponsje al vernieuwd maar dat helpt niet echt. kunnen jullie me misschien helpen..

En even over die CDI. ik wil die begrenzer ook uitschakelen, maar weet niet wat een cdi is kan je me uitleggen waar ik die kan vinden??

groetjes
 
Olie

Hallo,
Ik heb laatst een hyosung sf50 racing gekocht, heel leuk ding enzo.
Maar het stoort me enorm dat hij zijn power niet kwijtkan in oa de uitlaat.
Dat ding is zo bagger als ik weet niet wat :S.
Ik wou vandaag op mijn vrije dag aan de slag met de uitlaat en de carburateur.
Waar zit de prop in de uitlaat en hoe kan ik hem het beste eruithalen? Ik heb geen zin om de slijptol op de uitlaat los te laten en om hem daarna weer te moeten lassen.

En hoe kan ik het beste de carb iets beter maken, ik heb de beschikking over zeer kleine boortjes dus zou ik de sproeier een maatje of 10 kunnen uitboren ter compensering van de prop uit de uitlaat?

bvd

MvG
Hyosungsf50

P,s Dat lampje van de olie brand rood, waar moet ik in godsnaam dan die olie bijvullen? Hij is al helemaal los geweest dus ik weet hoe hij inelkaar zit maar ik wil niet dat hij straks vastloopt omdat hij alleen maar op benzine loopt :p


Heey, ik heb ook een hyosung sf50 en je moet de olie bijvullen in de buddysit, zit een zwart dopje op met de text: OIL ... vreemd =D?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top