hulp nodig met achterrem

Sescot

Well-Known Member
Ik heb eergister mijn remkabel geknapt. Deze was van mijn achterrem. Ik heb achter geen schijfrem, ik geloof een trommel rem. ik heb een nieuwe remkabel gekocht gister en ik heb de oude vervangen. Nu zit ik met het probleem dat hoe strak ik de stel schroef ook aandraai, hij remt niet. Kan dit zijn doordat de rem kabel te lang is? Zo ja wat doe ik eraan? Ik heb een speedfight 1, en de kabel was wel speciaal voor dat type, en voor nog een paar andere. Help me alsjeblieft. Rijden zonder achterrem is echt klote ;) Mijn remlicht doet het wel als ik nu de linker remhevel inknijp.

Sescot
 
Advertisement - register to remove this

Je kan de rem afstellen, normaal zit er een schroef op de kabel die je verder kan indraaien waardoor de kabel gaat spannen.

normaal heb je zo'n kabel als hieronder, rechtsboven zie je de schroef, die je verder kan indraaien.

remkabel-trommelrem-150cc.jpg
 
Zit die helemaal ingedraait?

Je moet eerst de kabel demonteren, dus die veer etc eruit, dan zit er op de kabel nog een ijzeren punt, die zie je hier ook zitten op het begin van de veer.
Die moet je door een gaatje stoppen, dan de veer, dan die "haak" van de rem, en dan dat schroefje.
 
Back
Top