Hulp nodig bij betalingen Ebay!

Handige_harry

Well-Known Member
Hallo,

ik ben op zoek naar mensen die verstand hebben van betalingen via Ebay.
Ik ben sinds een week actief op ebay voor het kopen van oude vinyls.

Nu heb ik er dus eentje gewonnen van iemand in het Duitsland.
Maar deze gebruiker geeft de voorkeur aan betaling via overschrijving.

Bij zijn vinylaanbod stond ook overschrijving express.

Nu ben ik lid van de Postbank en ik vraag mij dus af hoe ik dit moet afhandelen.

Bij zijn bankkontodaten stond het volgende:

Kontoinhaber: Mirko Mereu (dit is zijn naam neem ik aan?)
Kontonummer: 7 cijferig nummer (wat stelt dit voor)
Bankleitzahl: zijn giro nummer
Name der Bank: de naam van zijn bank

Wat heb ik nu nog meer nodig van zijn kant?
Op de gewone overschrijvingskaarten moet je ook de straatnam, postcode en plaatsnaam invullen; moet ik die nog van hem vragen?

En hoe zouden jullie dit oplossen met het geld overschrijven?

Alvast vriendelijk bedankt voor de reacties!!
 
Advertisement - register to remove this

Misschien dat je even naar de Postbank moet gaan en dat je dit even voorlegt. Volgens mij komen er extra kosten om de hoek bij betaling richting buitenland...

Correct me if I'm wrong...



[Trouwens, ik wil iedere Ebay gebruiker er wel even op wijzen dat je maar beter trouw je rekening kunt betalen, want ik heb de deurwaarder zo'n beetje al achter me aan. Het heeft hier niet zoveel mee te maken, maar toch...]
 
Ja dat van die extra kosten klopt volgens mij ook.

Ik hoop nog op specifiekere antwoorden of antwoorden van mensen die dit al eens eerder gedaan hebben.

Anders gaat er een email richting de postbank..
 
Tip :

- Vraag altijd IBAN nummer van zijn rekening icm. SWIFT code.
Indien je electronisch overschrijft hoef je alleen maar IBAN in te vullen en het scherm wordt automatisch van de andere gegevens voorzien (ook SWIFT, dus als die meegeleverd wordt is dit extra controle)

Zo doe ik het meestal via Rabobank Internetbankieren.

Andere mogelijkheid is gebruikmaken van "de huifkar". Hierbij komen nog wel extra kosten : http://www.huifkar.de/p_tarieven.html

www.huifkar.de voor meer informatie.
 
Mensen, thx voor de reacties maar ik los het wel via de makkelijke manier op.

Stop wel cash geld in een envelope, tis maar 11 euro.

Thx!
 
Per envelop is voor kleine bedragen nog steeds 't makkelijkst ja :)

Zelf zit ik ook op ebay, en handel voornamelijk met duitsers. Vraag om hun IBAN nummer en de BIC-code van hun bank. (staat bij jou ook onderaan je afschrift, als je bij de postbank zit)

vervolgens ga je naar postbank.nl en vraag je internationale overschrijvinskaarten aan. Hierop vul je de IBAN, BIC, naam v/d ontvanger en evt. land waar hij woont in. ('t zou in principe met alleen de IBAN en BIC al aan moeten komen)

aan de achterkant staat nog het eea. over het delen van de kosten en blabla.... dat vul ik nooit in :) Heel af en toe rekenen ze 5 euro voor een overschrijving, dan moet je ff bellen en dan storten ze 't terug. 't hoort namelijk gratis te zijn bij gebruik v/d IBAN en BIC.

Bankleitzahl en Kontonummer zitten samen in de IBAN verwerkt btw ;)

Zodra je met lui buiten de EU gaat handelen is Paypal wel handig!
 
Back
Top