The-Priest
Well-Known Member
Ik hoop dat ik in het goede subforum zit voor mijn vragen, tevens heb ik de search al gebruikt maar niks kunnen vinden.
Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een Suzuki Katana LC (AY50W) uit '99 (alsthans ik denk '99 aangezien er geen bouwjaar op het typeplaatje staat maar wel op de kappen,benzinetank e.d. )
Nu ik bijna klaar ben met een bijna complete revisie (alleen blok niet gesplitst aangezien krukas 0,0 speling heeft en soepel draaid) ben ik naarstig opzoek naar het werkplaats handboek, volgens mij mis ik niks cruciaals qua onderdelen maar wil dit toch liever zeker weten voordat ik ga proberen hem te starten.
Wat was er mis :
-- oile leek gewoon door te lopen vanuit oliepompje naar krukas/cilinder, bijna de hele tankinhoud van de oilietank leek in de uitlaat te zitten (oliepompje zat er niet goed op bleek later, hij zat nogal schuin waardoor hij waarschijnlijk niet goed werkte) maar kan dit ook nog andere oorzaken hebben ?
Wat heb ik allemaal gedaan :
-- Gekeken of hij nog vonkte, ja dus anders was ik gestopt want een nieuw ontsteking is duur.
-- Alle verlichting getest, ook inorde alleen 2 nieuwe richtingaanwijzers voor achter want die miste.
-- Zuiger+zuigerveren vervangen
-- Donorblok gekocht voor Vario en koppeling + andere reserve onderdelen
-- blok helemaal gereinigd ( wat een rot klus zeg als iemand zijn scooter nooit schoonmaakte )
-- Vario + Koppeling uit donorblok in het org. blok gezet
-- Oliepompje en Carb schoongemaakt
-- Nieuwe accu, oliefilter en complete blok pakkingset gehaald en gemonteerd
-- alles weer netjes geolied en gesmeerd
-- waterpomp gereviseerd/schoongemaakt.
Vragen die ik nog heb :
-- Hoe controleer ik of mijn koelvloeistof circuit bij mijn cilinder/cilinderkop goed afsluit zodat het niet bij mijn cilinder en zuiger komt ? (heb nu 2 ballonnen opgeblazen en zie op de in en uitlaat van het koelcircuit geplaatst, ballonnen blijven vol geen lek lijt me ? )[/SIZE]
-- op mijn cilinderkop bij de inlaat van het koelcicuit hoort daar een soort van veer constructie te zitten (gezien in de handleiding van een SR2000 dat ook een morini blok heeft) dat zit er namelijk niet in, tevens wordt hier ook een "thermistor" op aangegeven maar het gat daarvoor ontbreekt op mijn cilinderkop, daarom zoek ik ook het werkplaats handboek aangezien ik niet zeker weet of dat ook op de katana zo hoort te zitten.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, het is de bedoeling dat hij zo standaard mogelijk word aangezien hij ook nog geschouwd moet worden bij de RDW en ik daar niet tegen gekken dingen aan wil lopen.
Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een Suzuki Katana LC (AY50W) uit '99 (alsthans ik denk '99 aangezien er geen bouwjaar op het typeplaatje staat maar wel op de kappen,benzinetank e.d. )
Nu ik bijna klaar ben met een bijna complete revisie (alleen blok niet gesplitst aangezien krukas 0,0 speling heeft en soepel draaid) ben ik naarstig opzoek naar het werkplaats handboek, volgens mij mis ik niks cruciaals qua onderdelen maar wil dit toch liever zeker weten voordat ik ga proberen hem te starten.
Wat was er mis :
-- oile leek gewoon door te lopen vanuit oliepompje naar krukas/cilinder, bijna de hele tankinhoud van de oilietank leek in de uitlaat te zitten (oliepompje zat er niet goed op bleek later, hij zat nogal schuin waardoor hij waarschijnlijk niet goed werkte) maar kan dit ook nog andere oorzaken hebben ?
Wat heb ik allemaal gedaan :
-- Gekeken of hij nog vonkte, ja dus anders was ik gestopt want een nieuw ontsteking is duur.
-- Alle verlichting getest, ook inorde alleen 2 nieuwe richtingaanwijzers voor achter want die miste.
-- Zuiger+zuigerveren vervangen
-- Donorblok gekocht voor Vario en koppeling + andere reserve onderdelen
-- blok helemaal gereinigd ( wat een rot klus zeg als iemand zijn scooter nooit schoonmaakte )
-- Vario + Koppeling uit donorblok in het org. blok gezet
-- Oliepompje en Carb schoongemaakt
-- Nieuwe accu, oliefilter en complete blok pakkingset gehaald en gemonteerd
-- alles weer netjes geolied en gesmeerd
-- waterpomp gereviseerd/schoongemaakt.
Vragen die ik nog heb :
-- Hoe controleer ik of mijn koelvloeistof circuit bij mijn cilinder/cilinderkop goed afsluit zodat het niet bij mijn cilinder en zuiger komt ? (heb nu 2 ballonnen opgeblazen en zie op de in en uitlaat van het koelcircuit geplaatst, ballonnen blijven vol geen lek lijt me ? )[/SIZE]
-- op mijn cilinderkop bij de inlaat van het koelcicuit hoort daar een soort van veer constructie te zitten (gezien in de handleiding van een SR2000 dat ook een morini blok heeft) dat zit er namelijk niet in, tevens wordt hier ook een "thermistor" op aangegeven maar het gat daarvoor ontbreekt op mijn cilinderkop, daarom zoek ik ook het werkplaats handboek aangezien ik niet zeker weet of dat ook op de katana zo hoort te zitten.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, het is de bedoeling dat hij zo standaard mogelijk word aangezien hij ook nog geschouwd moet worden bij de RDW en ik daar niet tegen gekken dingen aan wil lopen.