Hulp Gezocht!! Ervaring met immitatie TNT carter

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik zit met een probleem, ik heb een tijdje geleden me blok gereviseerd en er is toen een nieuw rechter carter opgekomen, zo`n TNT ding. Nou wil ik niet gelijk allemaal praat horen dat het klote dingen zijn. Als nieuwe krukas zit er een doppler krukas erin. Nou had ik het probleem dat ik ten eerste de ventilator schijf niet op de krukas kreeg.

Ik heb toen een nieuwe ventilator gekocht met de hoop die wel zou passen, nou nee dus. Ook de spiebanen van die ventilators zijn gewoon gelijk.

Maar nou dat ik het oliepomp aandrijfwiel wil monteren gaat ie er wel erin met moeite maar de krukas klemt. En kan dus niet meer draaien. Ik heb toen een oudere type aandrijfwiel gekocht maar het probleem blijft dus hetzelfde.

Als ik het kopere busje eruit laat kan de krukas wel draaien alleen zit het aandrijfwiel er wel wat schuin in. Nou wil ik wat dingen uitsluiten.
Zijn er mensen met peugeot of van een andere type blok met zo`n immatitie blok deel waar het ook niet past, of paste het bij jullie het wel?
Want anders denk ik dat het probleem bij de doppler as ligt want de ventilator paste toen ook al niet. Mocht het me as zijn dan koop ik wel een motoforce ofzo.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Het probleem is dat het een vervoers scooter is. En ik heel erg vaak werk.
Ik heb geen zin om steeds erbij stil te staan hoeveel olie ik in de benzine moet gieten. Dit is allemaal veelste omslachtig. Als het een race scooter was geweest was dit een ander verhaal. Heb toch liever dat de oliepomp gewoon weer werkt.
 
bedoel je met de ventilator de koelvin die bij de vario zit, of de ventilator bij de ontsteking (AC).
en dat is echt geen moeite om op mengsmering te rijden, waarschijnlijk minder dat die zooi van jou gaan aanpassen...
gewoon iedere keer als je gaat tanke een dopje olie bij de benzine gooien, iets meer of iets minder kan ook geen kwaad

ik reed met m'n scooter ook iedere dag naar school etc, etc, en nog altijd op mengsmering gereden omdat ik dit veel betrouwbaarder vind.
 
ik heb een blok gereviseerd met zo'n tnt carter, NIETS aan op te merken.
blok was btw een Minarelli Verticaal blokje.

Ik had nergens problemen mee, lijkt mij dat je wat fout doet.

welke scooter gaat het iover eigenlijk.
 
ik heb een blok gereviseerd met zo'n tnt carter, NIETS aan op te merken.
blok was btw een Minarelli Verticaal blokje.

Ik had nergens problemen mee, lijkt mij dat je wat fout doet.

welke scooter gaat het iover eigenlijk.


Peugeot Speedfight wrc voor 2004 met het normale blok zonder compressor.
Krukas is gewoon recht geplaatst. Alleen ik heb nou dat oliepomp aandrijfwiel probleem. Ik vermoed zelf dat de krukas niet goed is afgewerkt.

Mengen doe je toch 1:50, dus als ik een 6 liter tank heb moet er 300ml olie erbij klopt dit?
 
Last edited:
bedoel je met de ventilator de koelvin die bij de vario zit, of de ventilator bij de ontsteking (AC).
en dat is echt geen moeite om op mengsmering te rijden, waarschijnlijk minder dat die zooi van jou gaan aanpassen...
gewoon iedere keer als je gaat tanke een dopje olie bij de benzine gooien, iets meer of iets minder kan ook geen kwaad

ik reed met m'n scooter ook iedere dag naar school etc, etc, en nog altijd op mengsmering gereden omdat ik dit veel betrouwbaarder vind.


Gaat om de starterkrans van de vario.
 
Peugeot Speedfight wrc voor 2004 met het normale blok zonder compressor.
Krukas is gewoon recht geplaatst. Alleen ik heb nou dat oliepomp aandrijfwiel probleem. Ik vermoed zelf dat de krukas niet goed is afgewerkt.

Mengen doe je toch 1:50, dus als ik een 6 liter tank heb moet er 300ml olie erbij klopt dit?


nee dat klopt niet 1 gedeeld door 50= 0.02 dat betekend dus dat je per liter benzine die je in je tank gooit 20ml olie moet toevoegen. dan kom ik op 6x0.02=0.120L is 120 ml olie.
 
Dat het carter niet goed past bij de oliepomp is een bekend probleem bij de tnt carters voor peugeot. Er is destijds een serie geweest die teruggehaald is door de importeur.
 
Hebben ze dat gat misschien gewoon niet verkeerd geboord ofzo? Wellicht een verkeerde hoek?
Ik heb het TNT carter toen gekocht bij scootparts.nl

@Armon

Heb je er wellicht bronnen van of misschien meer infomatie daarover?
 
Misschien kan je er wel meer informatie over krijgen.
Maar het probleem blijft en ik neem aan dat je dat gewoon snel opgelost wil hebben.

Je kan bij een tankstation ook gewoon mengsmering tanken.
Of anders een flesje olie bij in de buddy.
 
Back
Top