Hulp gevraagd overbouwen gehele Zenith op Buxy frame

Status
Not open for further replies.

raafje

Well-Known Member
Hallo iedereen,

Kan iemand mij vertellen of de frames van een BUXY en ZENITH het zelfde zijn.

Ik wil namelijk onze complete Peugeot Zenith 2e hands gekocht als snorscooter maar bleek een brommer te zijn tijdens de schouwing over gaan bouwen op een buxy snor frame.

Volgens mij moet alles passen blok, voorvork en kappen maar ik heb daar even jullie ervaringen bij nodig, zodat ik straks niet een hele scooter uit elkaar heb liggen en het niet past.

Motorisch is het voor elkaar, propje in uitlaat (9 mm) doorlaat, sproeier 48,
luchtfilter iets dicht gemaakt, en loopt nu redelijk netjes op de teller 32 km, alleen trekt niet zo erg.... maar ja we komen vooruit en rijden niet te hard.

Frame heb ik ook al op het oog, alleen nog een bevestiging van jullie ontbreekt mij nog.

Heeft iemand hier ervaring mee, ik heb op dit forum wel eens wat gelezen maar kan niets terugvinden.

Qua werk zal ik het zeer leuk vinden, is al weer een goede 25 jaar geleden van mij om een Brommer cq scooter te strippen en om te bouwen (jaja een oude... met een snorfiets) die jullie hulp nodig heeft.

In afwachting van jullie antwoord, en alle informatie die mij kan helpen is welkom.


Alvast bedankt, ook namens mijn vrouw die er straks weer op mag rond snorren
 
Advertisement - register to remove this

een snor en brom frame zijn tog hetzelfde:S:p... het gaat alleen om de blok en kappen.. dus dus als je gewoon de kappen van de zenith op de buxy zet, en van de buxy op de zenith ben je klaar.. en framenummer boeit niet, want is niet geregistreed in je kappen tenzij je datatech heb... en blok maak ook niks uit,


of zit ik er helemaal naast?, want ik snap niet helemaal wat de bedoeling is
 
Mensen zoals reeds door door een tweetal mensen in hun antwoord vermeld,
staat er in elk frame een NL goedkeuringsnummer.
Bij mij stond er een L 00005 in, en dit zal volgens de verkeerswet als bromfiets worden gezien.

Daarom ben ik ook op zoek naar een frame van een snor.
Heeft er iemand nog een staan ??

Ik heb het RDW al gebeld, en deze meldde mij alleen het kenteken op basis van het NL goedkeuringsnummer afgeeft: L & K voor 45 km (brommer) of S en U voor (snorfiets) mischien vergeet ik nog een letter maar dit is waar het bij mij om ging.

Ook natuurlijk gevraagd of men het blok ook registreerd en als dit niet overeenkomt met de snor afkeur tot het gevolg zal geven......Het antwoord was kort maar krachtig....NEE, men krjgt alleen problemen met Justitie indien het blok als gestolen staat vermeld, of dat er tijdens de rollerbank test een te hoog KW wordt gemeten.

Maar dit heeft niets met het registreren van het RDW te maken maar valt onder strafrecht van het politie apparaat.
Daarom is volgens het RDW deze kenteken registratie zo belangrijk,
voor iedereen is het dan duidelijk waarop men rijd.

Niet alleen voor het geld natuurlijk wat binnen stroomt, maar ook als er wat gebeurd........bv aanrijding dan kan je je leven lang betalen ..... want de verzekering dekt niets.
(omdat het als verzekeringsfraude zal worden gezien een brommer als snor te verzekeren)

Er zijn al verschillende voorbeelden van schouwingen geweest dat mensen dachten een snor te hebben, maar bleek een brommer te zijn

(eender als mij........ niet goed op gelet of ontwetend...en achteraf gezien misschien wel heel erg dom!)
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top