Hulp gevraagd

Kev

New Member
Hallo iedereen .. heb sinds een maand een keeway Milan overgenomen van me collega . Deze is volledig standaard met 5200 km vandaag dacht ik ga men varioRing eruit halen ,transmissie olie vervangen En riempje vervangen , na dit alles gedaan en de scooter weer te willen starten hoorde ik aan de kant van de ontsteking een raar lawaai en rijdt die nog maar Max 15 per uur en bij volta’s valt die uit wie weet wat het kan zijn ben ten einde raad vandaag heel de dag besteedt terug de vario en de oude riem er op gezet gewoon zoals die was voor ik er aan begon en probleem blijft ! Grt
Post automatically merged:

Hallo iedereen .. heb sinds een maand een keeway Milan overgenomen van me collega . Deze is volledig standaard met 5200 km vandaag dacht ik ga men varioRing eruit halen ,transmissie olie vervangen En riempje vervangen , na dit alles gedaan en de scooter weer te willen starten hoorde ik aan de kant van de ontsteking een raar lawaai en rijdt die nog maar Max 15 per uur en bij vol gas valt die uit wie weet wat het kan zijn ben ten einde raad vandaag heel de dag besteedt terug de vario en de oude riem er op gezet gewoon zoals die was voor ik er aan begon en probleem blijft ! Grt
 
Advertisement - register to remove this

als je het allemaal goed hebt vervangen zou hij gewoon goed moeten lopen anders kan het zijn dat de cabarateur vies is dus dan zou je die moeten schoonmaken controleer anders direct effe of het luchtfilter schoon is
 
als je het allemaal goed hebt vervangen zou hij gewoon goed moeten lopen anders kan het zijn dat de cabarateur vies is dus dan zou je die moeten schoonmaken controleer anders direct effe of het luchtfilter schoon is
Heb ik nieuwe opgezet (luchtfilter gewoon de standaard) en voor de zekerheid had ik ook al de carburateur proper gemaakt
 
als je het allemaal goed hebt vervangen zou hij gewoon goed moeten lopen anders kan het zijn dat de cabarateur vies is dus dan zou je die moeten schoonmaken controleer anders direct effe of het luchtfilter schoon is
Knap dat jij hier chocola van kan maken.
Zelf begrijp ik hier niets van...
 
Je hebt hopelijk wel alle luchtschroef standen enzo gewoon hetzelfde gelaten enzo maar welke geluiden maakt hij als je het
Je hebt hopelijk wel alle luchtschroef standen enzo gewoon hetzelfde gelaten enzo maar welke geluiden maakt hij als je het gas volledig opengooit
ja heb ik gedaan . Als ik hem kickstart hoor ik sinds vandaag een ratel bij het vliegwiel vandaan , maar bij gas geven gaat het geluid weg .. gaat niet meer sneller als 25 bij halfgas . Volgas gaat die uitvallen
 
Dat rood papje is inderdaad vet, dit is nergens uitgelekt, dit hoort zo.

Dit rare geluid komt dit van de oliepomp vandaan dan?
Zo te zien is dit een 2-takt, klopt dit?
Zo ja, hopelijk heb je niet zonder olie gereden want dan kun je een warmloper hebben gehad doordat de oliepomp niet meer werkt of doordat er geen olie meer in het tankje zat .
 
Last edited:
Amai zo veel vet ik dacht dat dat de reden was waarom die zoveel rookte is inderdaad een 2 takt cpi keeway
Post automatically merged:

Zonder olie heb ik namelijk nooit gereden . Hoe kan ik nagaan of de olie pomp defect is?
 
  1. Bougie uit de cilinder draaien.
  2. Beetje 2-takt olie in de cilinder spuiten zodat deze niet droog loopt.
  3. Olieslangetje los nemen bij de carburateur of spruitstuk (wat voor jouw scooter van toepassing is) en in een bekertje hangen zodat niet alles over het blok of de vloer loopt.
  4. Boormachine met juist maat dop op een krukasmoer zetten (vario kant of vliegwiel kant)
  5. Met de boormachine de krukas aandrijven.
  6. En kijken of er druppelsgewijs olie uit het slangetje in het bekertje loopt.
 
  1. Bougie uit de cilinder draaien.
  2. Beetje 2-takt olie in de cilinder spuiten zodat deze niet droog loopt.
  3. Olieslangetje los nemen bij de carburateur of spruitstuk (wat voor jouw scooter van toepassing is) en in een bekertje hangen zodat niet alles over het blok of de vloer loopt.
  4. Boormachine met juist maat dop op een krukasmoer zetten (vario kant of vliegwiel kant)
  5. Met de boormachine de krukas aandrijven.
  6. En kijken of er druppelsgewijs olie uit het slangetje in het bekertje loopt.
Gedaan: en het drupt wel niet fel maar een beetje
 
Back
Top