Hulp bij vinden oorzaak warmloper, Kymco DJ

hlsn

New Member
Ik had een std kymco DJ 50 refined gekocht als een daily en had alles nagelopen en hij reed lekker voor een maand lang. Ik had een tecnigas terugloop gekocht voor wat meer kracht en een leuker geluid en had in eerste instantie geen grotere sproeier gemonteerd omdat de vorige eigenaar al een best grote sproeier erin had. ( een 90)
Hij is daarna een aantal keren warmgelopen op dezelfde dag van uitlaat monteren dus heb de olietoevoer, carb, bougie en koeling gecheckt en alles was in orde. Daarna heb ik veel sproeiers getest en ik kwam daarbij op een maatje 100 (de grootste sproeier waarbij die niet verzuipt). Hij reed goed voor een weekje maar heb vandaag plotseling weer een warmloper gehad. De scooter viel uit bij constant 40kmh (niet volgas) met een schrapend geluid en de kickstart was even geblokkeerd maar na 10 min kon ik rustig naar huis rijden.

Ik heb dus hulp nodig met het vinden van de oorzaak.

Kymco DJ 50 refined
-std 50cc
-nieuwe bougie, BR8HSA
-oliepomp die doet het, olie druppelt uit het slangetje bij gas geven, onlangs ook gaskabel vervangen, moet de tank ook regelmatig bijvullen, altijd castrol RS gebruikt en E0 euro 98
-koelvin en koelkappen zijn schoon
-grootst mogelijke sproeier erin, Keihin 14mm carb met keihin sproeiermaat 100, carb ook afgesteld
-std rollen en varioring eruit dus hoge toeren maakt die zeker niet
-std transmissie
-tecnigas uitlat
-echt alles standaard behalve de uitlaat en sproeier
 
Advertisement - register to remove this

De reden waarom de oude eigenaar een maat 90 sproeier heeft gemonteerd is omdat dit de maat is die een DJ moet hebben wanneer de prop verwijderd is van de originele uitlaat. Origineel zit hier 80 in. Als je een terugloop uitlaat monteert moet er een nog grotere sproeier zoals je zelf al aangeeft 100. Daarnaast heeft hij ook extra smering nodig. Een kneepje olie in de tank bij elke tankbeurt zal een hoop schelen. Ik vraag me alleen af hoe erg de cilinder is beschadigd na die warmlopers. Ik zou in ieder geval een nieuwe cilinder monteren.
 
Aha, dus je zegt dat niet genoeg smering nu de oorzaak is? Is het dan beter om de oliepomp volledig eruit te halen en zelf te mengen? of gewoon bij elke tankbeurt zoals je al zegt een beetje olie bij te doen.

Cilinder komt er al aan, wilde eerst de oorzaak weten te vinden voordat ik de nieuwe weer beschadig.

Danku !
 
Aha, dus je zegt dat niet genoeg smering nu de oorzaak is? Is het dan beter om de oliepomp volledig eruit te halen en zelf te mengen? of gewoon bij elke tankbeurt zoals je al zegt een beetje olie bij te doen.

Cilinder komt er al aan, wilde eerst de oorzaak weten te vinden voordat ik de nieuwe weer beschadig.

Danku !
Ff goed lezen want dat is het niet wat hij zegt.
Het kan nl ook zo zijn dat er te weinig Benzine in de cilinder komt (benzine koelt)
Heb je een te kleine sproeier kan je ook warmlopers krijgen en zelfs een vast loper.
Wat hij zegt is dat een klein beetje extra smering geen kwaad kan ivm je aanpassing (uitlaat)
Wil je echt qua smering op safe spelen dan zou ik idd zelf gaan smeren. beginnen met 1:40
Maar dat geeft nog geen garantie dat je geen warm of vast lopers kan krijgen.
Hoe ziet je bougie eruit na het volgas rijden Wit, Grijs, zwart of mooi koffie bruin.
Lees je bougie en acteer daar op.
suc6
 
Ff goed lezen want dat is het niet wat hij zegt.
Het kan nl ook zo zijn dat er te weinig Benzine in de cilinder komt (benzine koelt)
Heb je een te kleine sproeier kan je ook warmlopers krijgen en zelfs een vast loper.
Wat hij zegt is dat een klein beetje extra smering geen kwaad kan ivm je aanpassing (uitlaat)
Wil je echt qua smering op safe spelen dan zou ik idd zelf gaan smeren. beginnen met 1:40
Maar dat geeft nog geen garantie dat je geen warm of vast lopers kan krijgen.
Hoe ziet je bougie eruit na het volgas rijden Wit, Grijs, zwart of mooi koffie bruin.
Lees je bougie en acteer daar op.
suc6
Bougie ziet er goed bruin uit en denk dat ik met de sproeier 100 wel goed zit.

Ik zal dan eerst ff wat olie bij de benzine gooien en dan kijken of het nog steeds gebeurd.

En dan nog een vraagje, kan een beschadigde cilinder een oorzaak zijn van een warmloper?

danku
 
Bougie ziet er goed bruin uit en denk dat ik met de sproeier 100 wel goed zit.

Ik zal dan eerst ff wat olie bij de benzine gooien en dan kijken of het nog steeds gebeurd.

En dan nog een vraagje, kan een beschadigde cilinder een oorzaak zijn van een warmloper?

danku
Een beschadigde cilinder komt vaak voor na een warm loper en daarna loopt de scooter vaak slechter door bv compressie verlies.
Een vast of een warm loper krijg je meestal door te weinig benzine of het slecht of niet smeren dus een defecte oliepomp.
 
Je dacht ook dat 90 goed was.
hoger dan dat (100) verzuipt die, en had met de 90 helemaal niet naar de bougie of iets gekeken. Ik wist puur alleen dat er een 90 in zat.
Post automatically merged:

Een beschadigde cilinder komt vaak voor na een warm loper en daarna loopt de scooter vaak slechter door bv compressie verlies.
Een vast of een warm loper krijg je meestal door te weinig benzine of het slecht of niet smeren dus een defecte oliepomp.
Toppie, ik zal ook eens kijken naar de oliepomp afstelling.

Toen ik de pomp ging testen druppelde er enkel wat olie uit toen ik gas gaf. Hoort dit zo weinig te zijn?
 
Back
Top