hulp bij afstelling...

Status
Not open for further replies.
Hey,

heb nu carb verwarming gemaakt voor AC.
Heb nu op een andere plek het gat gemaakt van mijn luchfilter (normaal bovenop, nu aan de achterkant).

Met powerfilter(malossi e5k) zat er sproeier 124 in. Die was goed. Nu zit er met originele filter en zelfde grote kwa gat, 120 in, die is nog veel ste klein. Als ik gas geef dan is het:
- laag toeren
- Bwoap
- Hoog toeren en wegrijden

had nog ff een rondje gereden, maar @ top is sproeier met 116 netjes.


Hoe kan dit? Moet ik nu nog groter?

Valse lucht heb ik al gecontroleerd.

En luchtschroef helpt wel. Alleen moet ik hem lager dat het hoogste toerental zetten. En als hij dan warm is dan moet ik er weer aan draaien... Is niet echt de bedoeling denks.

En kan het zijn dat mijn gasnaald krom is?
Want toen ik mijn carb uit elkaar had gehaald, en de gasschuif+naald enzo terug wou doen bleef hij ergens achterhaken, dacht eerst verkeerd om, maar bleek dat gasnaald aan de onderkant er scheef uit kwam.
Ook als ik mijn sproeier er uit haal, en dan gas geef dan zie ik ook de gasnaald scheef naar boven trekken.

Het is de originele gasnaald van 17,5 mm DO

Graag jullie mening met wat er mis is / en of er wat mis is.

nog ff setdown:
- sport 70cc giet
- 17,5 do
- evo membraan
- tp nardo
- mvt ontsteking
- originele filter zonder prop
- multivar


THNX :)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

olliebollie71 said:
haal je gasnaald er even uit kijk of hij krom is en afstellen doe je altijd als hij warm is niet als hij koud is

suc6 ;)
ja klopt afstellen doe je als hij warm is. Maar als hij warm is en ik stel hem daar op af, dan rij ik een stukje, en loopt hij weer anders. Rij ik weer een stukje rijd hij weer anders. De afstelling is dus niet constant

En als hij krom is, kan dat nadelige gevolgens hebben voor het rijden of iets?
 
heb net ff gasnaald gekeken maar is recht.... niets aan het handje.

Heb er nu sproeier 128 in gedaan. En rijd goed.

Kan het er mee te maken hebben dat ik nu een nieuw filter heb, en er geen olie nog op heb gedaan aan de binnenkant?

Dit is trouwens mijn membraan, zit een scheur in. Wat kan ik daar van merken?
IMG_0608.jpg


Want snap niet echt dat als je van powerfilter naar normaal gaat, dat je 4 sproeiermaten groter moet 8P
 
Membraan vervangen en nog steedts hetzelfde....

maar het was blijkbaar mijn eigen gemaakte carburateur verwarming...
Omdat hij evenveel lucht kreeg als dat de krukas ronddraaide, kreeg hij steedts meer lucht. Stationair lukte nog wel, tot dat ik gas gaf....

Dat was dus het probleem.

/close
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top