Klopt de uitlaat is voor laag tot middeltoerige setups. Ik meng 1:40, dit omdat ik nog een beetje aan het inrijden ben. Hierna ga ik gewoon weer 1:50 mixen, er gaat 5,8 in de tank geloof ik.nadat ik wat huiswerk heb gedaan vond ik dat je uitlaat niet per sé voor hoge toeren is, maar kan het zijn dat ie is dichtgekoold door je 1:44 mengsmering? (wat is dat voor maat 5,3 liter? is dat een 5 liter kan tot de rand vol? of is dat je tank?)
Het zou overigens wel kunnen dat er veel olie in de uitlaat zit want dit ding is echt aan het spugen, hahahahaKlopt de uitlaat is voor laag tot middeltoerige setups. Ik meng 1:40, dit omdat ik nog een beetje aan het inrijden ben. Hierna ga ik gewoon weer 1:50 mixen, er gaat 5,8 in de tank geloof ik.
inrijden moet jìj doen, niet de olie..Klopt de uitlaat is voor laag tot middeltoerige setups. Ik meng 1:40, dit omdat ik nog een beetje aan het inrijden ben. Hierna ga ik gewoon weer 1:50 mixen, er gaat 5,8 in de tank geloof ik.
Post automatically merged:
Het zou overigens wel kunnen dat er veel olie in de uitlaat zit want dit ding is echt aan het spugen, hahahaha
Hahahahahaha geweldig dat verhaal over die zundapp. Goed je hebt ergens we gelijk is wellicht de verhouding waar m’n scooter niet helemaal goed op gaat denk ik… zou ik mijn uitlaat er af kunnen schroeven en schoon kunnen maken met wasbenzine?inrijden moet jìj doen, niet de olie..
als ze een viertakt automotor inrijden, gaat er "slechte" (minerale SAE30) olie in, zodat de boel gecontroleerd op elkaar ìnslijt. als je er super olie in zou doen, of zoals jij bij een tweetakt méér, slijt het niet in maar blijft het nieuw. (en wordt je uitlaat vèt.)
ik heb wel eens iemand (heftruckchauffeur in de fabriek waar ik stage liep bij de Technische Dienst) gehoord die zijn eigen Zündapp voorbij zag blèren: "oh, kennelijk is ie klaar met inrijden, het wordt tijd dat ik 'm ophaal bij die gast" die had het inrijden maar uitbesteed, omdat ie wìst dat ie dat zelf niet kòn en de boel meteen open zou trekken en (wéér) kapot zou draaien.. maar te zien aan hoe het langsvloog, was dat gelukt..
Vraag me toch af of dat ding niet continue op de choke loopt. Is er al getest of deze wel uitschuift?Ik heb toch voor de zekerheid ook maar even een handchoke besteld omdat die elektrische er ook niet helemaal mooi meer uit ziet en ik liever een handchoke er op heb zitten.
Ik vind het heel erg merkwaardig dat hij van teveel benzine krijgt in het begin. Zelfs met sproeier 68.
Zo ziet hij er uit na stationair lopen voor 3 minuten.
Vind ik niet heel interessant.Zo ziet hij er uit na stationair lopen voor 3 minuten.
Dit moeten we dan maar van je aannemen.Ik vind het heel erg merkwaardig dat hij van teveel benzine krijgt in het begin. Zelfs met sproeier 68.
Valse lucht lijkt me heeel erg sterk aangezien dit blok echt helemaal nieuw en vakkundig herbouwd is. Wat wel mogelijk is is dat de choke te lang open blijft en hierdoor de hele scooter verzuipt. (Choke ziet er echt crack uit) heb een handmatige choke besteld van mezoly voor op de Dellorto 17,5mm.Vraag me toch af of dat ding niet continue op de choke loopt. Is er al getest of deze wel uitschuift?
Vind ik niet heel interessant.
1 op 40 is wel te doen met een 70cctje.
Echter in mijn ervaring is bougie aflezen met zelf gemengde brandstof niet bepaald ideaal.
Dit moeten we dan maar van je aannemen.
Post is een video met kmteller in zicht vanaf stilstand.
Verder zie ik nog steeds nergens welke trekveren je gebruikt of ik ben scheel..
Ik las ook ergens dat je met dezelfde hoeveelheid gas opeens i.p.v. stabiele snelheid rijden plotseling harder gaat rijden?
Ik gooi 't op:
- Continue choke
- Valse lucht
- Crackass carburateur/inlaat
De stationairschroef staat best wel aardig ingedraaid met de klok mee. Als je de stationairschroef aandraait gaat hij uiteraard hoger lopen maar ook dit is niet van lange duur en uiteindelijk valt hij uit met veel rook (blauw). Bougie nat zoals op de foto.Ben benieuwd.
En voor de goede orde, hij blijft alleen stationair lopen wanneer je de luchtschroef flink wat uitdraait.
Waarop staat de stationairschroef dan?
Als je hiermee speelt blijft hij ook niet stationair lopen?
Ik zal het op de voet volgen.
Wss zal houd ik em dan nog bij ook.
Bro…… volgens mij heb ik de naald door het witte kapje geen gedaan XD, HAHAHAHAHAHHAHAH, ik zweer hè als dit het probleem is gaan we samen een keer een biertje drinken Hahaha.Hoe heb je de gaschuif in elkaar gezet. Juiste volgorde is schuif,naald,wittekapje,veer.
Je bent geweldig man, ik was zo dom om de naald door het plastic te doen HAHAHA, wat een beginners mistake…. Hij rijd nu weer zoals eerst en valt ook niet meer uitHoe heb je de gaschuif in elkaar gezet. Juiste volgorde is schuif,naald,wittekapje,veer.
Had het niet mogelijk geacht.Valse lucht lijkt me heeel erg sterk aangezien dit blok echt helemaal nieuw en vakkundig herbouwd is.
Jaa hij rijd super, moet nog wel een beetje proeven wat de juiste sproeier is qua fijn afstellingWauw.
+1 voor issey dat ie hieraan dacht.
Had het niet mogelijk geacht.
Wel top om te horen.
1 scooter in orde!
Veel plezier ermee!