Hulp bij 80cc vespa. Lage top weinig toeren

joeydemon

Active Member
Goede avond,
Ik ben net even een rondje wezen rijden op mijn project scooter.

Setup
Cilinder 80cc
Sproeier 84
Rollen 7.5 gr (multivar)
Gele Ducati cdi ontgrenst (laten doen)
Naraku nokkenas
Standaard look uitlaat (geen idee of die origineel is zat er al op)

Ik zou graag van jullie willen weten of een 80 cc zo goed optrekt want ik heb niemand in de buurt op mee te vergelijken.

De scooter rijd na dat ik de kleppen heb gesteld rond de 70 Max.

Ik vind het alleen raar dat mijn blok niet dat gierende toerenjankende geluid maakt zoals ik op mijn zip had als die richting het einde van zijn toeren ging. (Degene met een piaggio 4t herkennen dit geluid wel denk ik)

Mijn cdi is ontgrenst maar ik vind dat hij relatief weinig toeren maakt richting het einde naar zijn top.

Ik heb de Malossi vertanding liggen, maar ik ben het persen aan het uitstellen.. maar is het mogelijk dat een piaggio 4t 2v harder hoort te gaan dan 70 op de teller met een 80cc en mijn setup? Sproeier zou eventueel wat groter kunnen maar weet niet of die daardoor hoger op top gaat.

Vespa lx 80cc trekt lekker op maar lage top..

Ik ben een beetje aan het einde van mijn latijn. Enige wat ik nog extra zou kunnen veranderen is dat vliegwiel met spie en mijn vertanding. (Uiteraard wat meer zoals gelagerd deksel ect) maar als ik zo verhalen hier moet geloven gaan mensen hier net zo hard met 50cc.

Alvast bedankt, Joey
Post automatically merged:

Zou een andere cilinderkop veel kunnen verklaren misschien? Blok heeft 30k km gelopen en de kleppen zijn goed gesteld maar weet verder de staat niet. Vind 250 voor een losse kop best een hoop geld maar als die daardoor harder gaat op top en anders loopt zit ik er wel aan te denken mischien een goeie 2e hands te halen om te testen of er verschil is.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hij loopt hartstikke mooi man, iets lichtere rollen erin is mogelijk maar het blijft een 4T.

Hoe zit de bougie eruit, heeft hij genoeg lucht en heb je luchtfilter ontgrensd? Loopt hij beter met luchtfilter los.
 
Hij loopt hartstikke mooi man, iets lichtere rollen erin is mogelijk maar het blijft een 4T.

Hoe zit de bougie eruit, heeft hij genoeg lucht en heb je luchtfilter ontgrensd? Loopt hij beter met luchtfilter los.
Ben van 6.5 naar 7.5 gegaan en zo trok die wat mooier. Wou nog 7.0 testen maar niet aan toe gekomen omdat ik het kwa verloop wel ok vind zo. Zonder luchtfilter niet gereden eigenlijk, voor ik de kleppen had gesteld wel geprobeerd maar daarna eigenlijk niet. Ik weet dan ook niet waar de luchtfilter begrenzing zit bij een filter van een vespa lx. Bougie is net niet koffie bruin maar nog niet aan toegekomen andere sproeier er in te zetten (heb wel een setje liggen) ben van 76 op 50cc naar 80 gegaan van 80 naar 82 met ontgrenste cdi en toen 84 op de 80cc. Ik weet dat hij opzich mooi loopt maar irriteer me een beetje aan de top snelheid. Daar waar anderen 75 a 80 op gps rijden rijd ik 70 op de teller. Zal toch maar eens op zoek gaan naar iemand die de vertanding kan wisselen voor me. Heb al een donor tandwieldeksel met vertanding liggen als ook de Malossi secundair.
Post automatically merged:

En met verwisselen bedoel ik persen want dat heb ik niet zelf zo’n pers
 
Back
Top