This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

huh vastloper(3e pagina!)

Status
Not open for further replies.

doritos12

Well-Known Member
oke dan, ik heb dit weekend aan me scooter zitten knutselen(voor het eerst!)
haal ik het blok open (moet een minarelli horizontaal zijn!)
nieuwe uitlaat gekocht( gianelli shot)
terwijl ik bezig ben kom ik achter de volgende dingen:
1: de uitlaat past absoluut niet! de bocht lijkt wel de verkeerde kant op te zitten(alsof de cilinder achterstevoren er op gezet is)
2: ik heb maar een halve uitlaat opening aan de cilinder zitten.
dus maar een halve poort!
3: in mijn koppeling passen maar 2 trekveertjes! (dus heb een andere koppeling gepakt)

naja andere uitlaat gelast(zonde mja gemaakt van een leovinci vertikaal)
er zitten in:
2 nieuwe zuigerveren, 3 gele trekveertjes, 1 gele duwveer, 0,5 gram lichtere rollers dan standaard. open luchtfilter, nieuwe sproeier(eerst 83 nu 110) en dan die uitlaat!
al met al loopt dat kreng 45!!

volgens mij zit er gewoon een snor cilinder in ofzo?!!

het is een aprilia rally 50.
 
Last edited:
  • Titel aangepast, was "volgens mij ben ik genaaid!"

Originele koppeling heeft maar 2 segmenten. Originele cilinder zit de uitlaatpoort "half dicht", ook niets vreemds.

Als de uitlaat voor geen meter past is die gewoon voor een ander blok bedoelt. Dan had je beter moeten kijken toen je hem kocht of moeten vragen onder welke scooter hij wegkomt / voor wat voor scooter hij is

Hoeveel km/u liep de scooter voor dat je eraan zat? En waarom heb je er aan gezeten uberhaubt? Zomaar andere trekveertjes en drukveer en rollen gaan plaatsen verneuk je het alleen maar mee namelijk.
 
naja ik heb een minarelli horizontaal blok, de uitlaat is een uitlaat voor een minarelli horizontaal.. dus hoe kan het dan dat het niet pas?
wat moet ik dan doen om dat ding wat harder te laten lopen?
 
Mja als de uitlaat echt voor mina hor was paste die echt wel. maak is een foto van de uitlaat. Wss is het een pia uitlaat fso.

En ja je hebt een oud type koppeling met 2 segmenten. Het bete regel je even een andere 107 koppeling met 3 segmenten. is wat fijner af te stellen.

uitlaatpoort van originele cilinder is idd half dicht en dit begrenst niet ofzo,

En zet er een luchtfilter op

Sproeier is veelste groot. Doe er die 83 maar weer in en kijk naar de kleur van je bougie,

Zwart: Te veel benzine/te wijnig lucht
Wit: Te veel lucht / Te wijnig benzine
Koffiebruin: zga Perfect
 
ik ga even kijken.
ehm met die 83 sproeier deed die ook amper iets.. dat ding moet goed optrekken en goed hard rijden.. naja ik ga even kijken neem me laptop wel mee.. laat het wel ff weten.
 
de uitlaat die ik heb is een gianelli horizontaal maar er zit zo'n bobbeltje op de aansluiting.
waardoor die niet past.. en het is ook zo naja..

het zit ongeveer zo: >
Die bovenste zit in de cilinder en die gaat rechts naar beneden.. terwijl de uitlaat juist rechts naar boven gaat.. waardoor ze elkaar op het laagste stuk aanraken en ik gewoon een verkeerde bocht lijk te hebben!
zowel bij de gianelli shot als bij de gianelli extra chrome heb ik dit probleem!
 
Ja eerst een luchtfilter erop zetten.
En dan niet zoon goedkoop gaasje maar een originele

Dan nieuwe bougie erin met sproeier 83.

Maak eens een foto van die uitlaat.
Heeft die losse flens? als het goed is wel teminste....
 
Ja eerst een luchtfilter erop zetten.
En dan niet zoon goedkoop gaasje maar een originele

Dan nieuwe bougie erin met sproeier 83.

Maak eens een foto van die uitlaat.
Heeft die losse flens? als het goed is wel teminste....

gewoon de originele er weer op? zo'n bakkie? er zit nu een blauwe cilinder op van TNT

ja er izt idd een los aansluitstuk op.. geen idee hoe dat heet
heb hier geen boegie meer liggen, maar starten doe die wel altijd goed. moet er persee een nieuwe in? dan kan ik wel zoeken? of maakt dat nu ff weinig uit dan koop ik morgen ff een nieuwe
 


Ja zoon blauwe luchtfilter van tnt valt bij mij onder de categorie "gaasje"

Dus zoon bakkie erop zetten ja.
Nieuwe bougie zou wel het beste zijn.

Ff voor de duidelijkheid.

het gaat om het "KROMME PUNTJE" aan de onderkant van de bougie
Is deze wit. Sproeier te klijn
Is deze zwart. Sproeier te groot
 
Status
Not open for further replies.