HPI vs Malossi Rotor

Nys

Helemaal!
Humzz ik ben mijn italkit zat en wil met curve rond gaan rijden... nou wilde ik eerst losse eprom shit kopen en die er op knallen.. maar ik heb besloten toch maar voor een complete kit te gaan..

maare nu zit ik te twijfelen tussen de hpi en de malossi rotor.. welke is in jullie ogen een betere keus? hpi 2003 versies schijnen gelijk te passen zonder grondplaat aan te hoeven passen... maar moeten ze wel doorgemeten worden?

en ik weet dat in malossi gepielt kan worden me de chips maare ik praktijk gaat dat toch niet gebeuren..

ik hoor graag naar welke jullie voorkeur gaat en daar je motivatie bij.. uiteraard wil ik degene waarmee ik het meeste vermogen kan winnen...

p.s.: als er nog overige rotors zijn die volgens jullie in aanmerking zouden moeten komen, hoor ik dat graag

Advertisement - register to remove this

Ik heb nu een 2003 model HPI en ben hier zeker tevreden over; alles past perfect & werkt goed

Wat ook wel een voordeel is dat HPI variabele curves heeft en Malossi niet...maarjah, Malossi heeft dan weer programmeerbaare Eprom [dat natuurlijk ook weer gedaan moet worden met veel €'s kostende apperatuur]

Dus; mijn voorkeur is HPI. ;)

Originally posted by RobvdZande
Wat ook wel een voordeel is dat HPI variabele curves heeft en Malossi niet...

hiermee bedoel je denk ik instelbare curves.... want de malossi heeft wel een variabele curve, alleen niet zomaar instelbaar;)

Originally posted by Marco_v_W
hiermee bedoel je denk ik instelbare curves.... want de malossi heeft wel een variabele curve, alleen niet zomaar instelbaar;)

Idd. maar dat zeg ik ook een stukje verderop in mijn post....:)

Originally posted by RobvdZande
Idd. maar dat zeg ik ook een stukje verderop in mijn post....:)

Oja?

Magoed, hoe stel je die dan in vraag ik mij af? Bij Malossi is het bekend dat je een andere curve kan krijgen door een andere Eprom te kopen, maar hier dan? Zit er een knopje op met verschillende standen ofzo 8P

Originally posted by Sjoerd
Oja?

Magoed, hoe stel je die dan in vraag ik mij af? Bij Malossi is het bekend dat je een andere curve kan krijgen door een andere Eprom te kopen, maar hier dan? Zit er een knopje op met verschillende standen ofzo 8P

HPI is niet in te stellen. Er zit een vaste variabele curve in gebakken. Wil je een andere hebben moet je er ook een andere CDI op aansluiten.

maar aangezien ik mezelf daar in de praktijk toch niet bezig zie zijn vraag ik het zo:

welke van de 2 zal me de meeste winst opleveren zo uit de doos?

Originally posted by Nys
maar aangezien ik mezelf daar in de praktijk toch niet bezig zie zijn vraag ik het zo:

welke van de 2 zal me de meeste winst opleveren zo uit de doos?

Kan niemand je vertellen. Is uiteraard setup afhankelijk. Het enige wezenlijke verschil tussen de HPI en de Malossi is het verschil in aanschafprijs. Is die ~150 Euro meer voor een Malossi het waard? Ik denk het niet.

Nu moet ik wel zeggen dat ik de HPI stators ontzettend lelijk vind. Maar goed, ik heb er zelf ook 1. :)

PS. Ik heb nog nooit iemand gezien/gehoord met een andere EPROM dan de std.

De gewone HPI is niet instelbaar, het enige dat je kan doen is de vervroeging veranderen niet de curve.
Je kan een instelbare HPI krijgen, maar die is veel duurder en moeilijk te krijgen. Hij lijkt ook totaal niet op de HPI's zoals jullie die kennen.

Ik ben van mening dat er weinig verschil tussen zit, een vonk is een vonk. Het enige wat verschil uitmaakt is de curve in de CDI en evt het gewicht/omvang van de rotor.
(en evt nog de kwaliteit van de onderdelen maar die is bij beiden wel ok dacht ik zo :rolleyes: )

Als je dus verder niet gaat expirimenteren met curves ed zou ik mijn winst uittellen en de HPI pakken.

Anthony zette die 21,7 pk op lely met de zip van Thomas neer, voorzien van een HPI...

Last edited:
Back