hpi 06 afstellen

DN072

#72
hey
ik wil ff weten welk streepje van me rotor bij me stator moet zijn.

Foto-GZMNEFTN.jpg


witte streepje is tog waar het streepje van me rotor moet zijn?
en welk streepje van de rotor moet ik dan hebben?

en als ik 3,5mm vooronsteking heb gedaan met micrometer, dan mag de zuiger tog niet meer bewegen als je de rotor wilt vast maken?

greetz
 
Advertisement - register to remove this

Ligt eraan of je links of rechts draaiend hebt. Ik zou het onderste rooie pijltje doen en dan 2de grote streepje van links. Waar de witte pijl ongeveer zit.

Als je alles gewoon rustig doet beweegt de zuiger ook niet met vast zetten ;)
 
Ligt eraan op welk streepje je hem op de stator afsteld. Als je het andere streepje op de rotor neemt moet je 2de grote streepje van rechts nemen. Maar volgens mij doet iedereen hoe ik eerder zei.
 
okey, maar klopt dit? :

dus je zet de hele ontsteking erop, dan zet je de rotor en stator met goede streepjes. en dan de 3,5mm vooronsteking met micrometer, en vast draaien?

greetz
 
ja
en dan kun je hem nameten.
klopt het niet dan kun je hem nog bijstellen door de stator (rode geval, weet niet zeker of dat ding zo heet ;) ) te draaien
klopt het wel alles mooi laten zitten :)
 
De rotor bepaald niet de draairichting hoor,.Het gaat er om of de krukas links of rechtsdraaiend is. En adh daarvan plaats je de rotor. Waarom zitten daar zoveel gaten in di rotor, is dat nieuw ofzo?
 
minarelli is overigens gewoon rechtsdraaiend.

verder kun je eventueel beide streepjes proberen als je het niet zeker weet , op 1 van de streepjes zal ie wel lopen op de ander niet.

ik heb weleens gehad dat de streepjes gewoon te vaag waren (slecht gegoten) , dan kun je het dus zo doen.

je zet gewoon de stator erop zodat ie in het midden staat en dus naar links en recht nog kan draaien. dan zet je de zuiger bovenin en draai je de micrometer op 3,5 mm , de krukas zal dan tegen de klok in terug moeten draaien. dan zet je de rotor bij het 2e lange streepje op de stator , ik zet m dan altijd even met een sleutel voorzichtig vast , dan haal ik de micrometer eruit en draai m definitief vast en controleer of ie nog goed staat.
 
Back
Top