hpi afstellen

zippaz

Well-Known Member
omdat ik mn hpi er tijdelijk af had en nu weer op maar mijn scooter niet start vraag ik me af of het wel allemaal goed is gegaan,

het is een gecontroleerde 2003,

7 mm voor bdp gezet..

streepjes gelijk? rotor vast zetten en gaan?


of moest je met de rotor vast zetten rekening houden met de plaats waar het spietjes op je as zit:$..?

ik hoor wel hoe het goed moet:)
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij krijg je een nieuw streepje als je een gecontroleerde hpi hebt en moet die op 0,3 mm . Bel anders even naar degene die het hebben gedaan die kunnen je dat het beste zeggen.
 
bdp = bovenste dode punt van je zuiger.. kan aan mij liggen want ik heb geen verstand van ontstekingen, maar als jouw bougie al een vonk geeft terwijl de zuiger nog 7mm te gaan heeft voor ie op z'n hoogste punt is dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je scooter niet aan te krijgen is.:D
 
op de site staat streepjes gelijk op 7 mm voor bdp en knallen maarals ik het goed heb:

plaats de piston 6 a 7 mm voor de bovenste dode punt

zet de streepjes gelijk

en maak de grondplaat vast..

maar nu staat er niks over de manier op de rotor op je as te zetten dus vandaar dat ik t ff nie snap:)
 
Je rotor op je as vastzette?

Nou gewoon je rotor erop , moer erop en aandraaien die zooi

En trouwens 4mm is een goede voorontsteking! die 6 - 7 klopte volgens mij niet helemaal
 
Volges mij moet je met een hpi2003 rond de 3-5 mm zitten, bij ons staat de hpi2003 op 4,25mm.
Maar kijk anders in het hpi topic (tuning algemeen) en vraagt het anders aan member: tomvanhpi
 
tram said:
Volgens mij krijg je een nieuw streepje als je een gecontroleerde hpi hebt en moet die op 0,3 mm . Bel anders even naar degene die het hebben gedaan die kunnen je dat het beste zeggen.

Zo staat die van mij ook! Is ook gecontroleerd.

waar is je rotor gecontroleerd zippaz? De mijne iig bij twins.
 
je hebt ook nog links en rechts draaiende rotors dus kijk ff of je de goede hebt. Doe anders het onderstaande dit heb ik van de hpi site.

1. Zet de cilinder op 3 à 5 mm voor zijn dood punt (OT).
2. Monteer de rotor en de stator op die wijze dat beide merktekens overeen komen, maar zet de grondplaat nog niet vast.
3. Zorg dat en de cilinder goed staat en de merktekens overeen komen. Stel eventueel bij door de grandplaat te verdraaien.
4. Schroef de grondplaat stevig vast.

OPMERKING: de 3 à 5 mm hangt voor zowel links- als rechtsdraaiende rotor sterk af van het motortype

hieronder de 2003 versie
Handleiding20Universele20Ontsteking202003.jpg

je moet wel dat 2e merkteken erop zetten, omdat de rotor voor zowel links en rechts draaiend is
 
Last edited:
Back
Top