How To: afstellen

MHL

Well-Known Member
hey scooter peepz

ik heb een vraag, ik heb een sr (mina horizontaal)

hij is standaard onbegrenst met een Yasuni Z. nu moest ik een nieuwe zuiger hebben, die wil ik eronder leggen, dat is niet het probleem, maar krijg hem niet fatsoenlijk afgesteld. Heb al gezocht naar een How to: afstellen Thread, maar die kon ik dus niet vinden dmv de search. nu is mijn vraag, hoe krijg ik hem normaal afgesteld.... het is toch zo dat het eerste schroefje voor de lucht is, en de andere (die dichtsbij de cilinder zit) de benzine toevoer is?
hoeveel slagen moeten ze allebei open staan om normaal te kunnen rijden...
het is namelijk zo: met sleutelen, zijn we dus aan die schroefjes gekomen...

Greetzzzz

MHL
 
Advertisement - register to remove this

de verste van je cil is de stationairschroef en bepaald de hoogt van het staionair. de andere is de luchtschoef en daar regel je alleen de lucht mee. de benzine verander je door middel van een sproeier.

draai de stationairschroef ver genoeg open totdat ie stationair blijft draaien en dan moet je met de luchtschroef een beetje draaien tot ie niet meer hoger staitionair draait.
 
Luchtstelschroef



-zet je scooter/brommer op de standaard. (zodat het wiel LOS van de grond staat) (bij schakel brommers in zijn VRIJ.)

-draai je luchtstelschroef helemaal dicht/in.

-stel je stationairschroef af zodat de scooter/brommer blijft lopen zonder gas te geven. (maakt niet echt uit hoe hard ie stationair loopt , maar niet te overdreven)

- Je scooter/brommer moet nu dus aan staan.

-draai rustig je luchtstelschroef weer open/uit.

-Je brommer/scooter gaat dan ineens veel harder stationair lopen.

-Op het hoogste toerental laat je de luchtstelschroef staan.

-Stel je stationairschroef af zodat de scooter/brommer weer normaal rustig stationair loopt.

-Zo staat je luchtstelschroef goed.
 
ok, ik heb het een en ander geprobeerd, maar krijg hem niet gestart, hoeveel slagen denken jullie dat de luchtstel schroef en de stationair schroef open moeten staan op mijn scooter?
 
dat moet je gewoon telkens proberen drij eerst de lucht schroef dicht en de stationair 1.5 draai open dan start hij (als het goed is) en dan kan je hem beter afstellen altijd doen als hij aanstaat SUCCES en afstelling kan veel meer zijn he!
 
hoe rondjes rijden als ik hem niet gestart krijg ;)

mijn bougie was dus zeikesnat....dus daarom starte die niet, maar hij doet het niet, maaar iig bedankt allemaal!

Greetzzz

MHL
 
MHL said:
ok, ik heb het een en ander geprobeerd, maar krijg hem niet gestart, hoeveel slagen denken jullie dat de luchtstel schroef en de stationair schroef open moeten staan op mijn scooter?

A-Bizar said:
Luchtstelschroef



-zet je scooter/brommer op de standaard. (zodat het wiel LOS van de grond staat) (bij schakel brommers in zijn VRIJ.)

-draai je luchtstelschroef helemaal dicht/in.

-stel je stationairschroef af zodat de scooter/brommer blijft lopen zonder gas te geven. (maakt niet echt uit hoe hard ie stationair loopt , maar niet te overdreven)

- Je scooter/brommer moet nu dus aan staan.

-draai rustig je luchtstelschroef weer open/uit.

-Je brommer/scooter gaat dan ineens veel harder stationair lopen.

-Op het hoogste toerental laat je de luchtstelschroef staan.

-Stel je stationairschroef af zodat de scooter/brommer weer normaal rustig stationair loopt.

-Zo staat je luchtstelschroef goed.

De magische how-to van A-Bizar doet nogmaals wonderen.

Lezen dus.
 
Voor het startprobleem moet je het dus ergens anders zoeken, probeer eens een ander bougie'tje of maakt hem schoon met schuurpapiertje omdat hij wss. vet is geslagen. Misschien is je sproeiermaat verkeerd waardoort hij niet start.

Voor startproblemen is de search een erg goeie oplossing.
 
Back
Top