This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

honda x8r opvoeren (ervaringen gezocht)

pk-steef

Well-Known Member
moet bennen enkele weken een honda x8r snel (ler) maken voor een klantje.

dit zijn de feiten:

rijdt nu 75 op teller, en hij wilt em ergens rond/ boven de 100 laten lopen.

dit ben ik van plan:

vario, snaar en plaat polini
cdi onbegrensd
tandwiel set polini.

hoe reageert de scooter hierop en wat zijn jullie ervaringen,

tis wel zo'n 300 euro aan onderdelen voor hem, dus wil ik wel dat het iets oplevert. anders is ie ook niet blij met me.

wie weet er van (in praktijk!!!).

bvd,

sws
 
Waarom neem je in godesnaam een opdracht van een 'klantje' aan als je niet weet waar je mee bezig bent?

En zonder de uitlaat te vervangen ga je nooit 100 op de teller
 
nrx of spl

mooi 70 cc'tje

grotere carburateur

andere vario

mijn neef reed met nrx en malossi multivar en ventilvar en snaar 85-90 km/h op teller
 
Veel beter is er niet he...

Dacht dat de spl een van de snelste was, mja is die nog te krijgen??
 
Andere vertanding is een vereiste, anders win je er hooguit rond de 5 km/s mee op std cil....

Heb ooit eens onder een 8xr een nrx + multivar + onbegrensde cdi gemonteerd, ding had nog steeds dezelfde top van 80 op de teller (die eerst 74 was).....
 
De goede volgorde:

01 CDI onbegrenzen
02 Vario ( + Airspeed )
03 70cc + 17,5 Carb
04 Vertanding
05 Uitlaat

Vertanding heb je nodig, maar zonder 70cc heb je er niets aan. Ik denk dat 300 pleuros wel genoeg is, om een X8R een beetje "redelijk" te maken.

Ik spreek uit ervaring Veel suc6

Greetzz DAW
 

Ik zou het eerder weergeven als dit schema....

01 Vario (+ Airspeed)
02 Uitlaat.. Nrx/Spl
03 70cc + 19mm + Vertanding + Ontsteking...

Dat stap 3 zo uitgebreid is dat het erom gaat dat, met een toerendraaiende 70 niet te rijden is met begrensde ontsteking.
Zowiezo zou ik voor de 19mm gaan, carb is evt makkelijk te verkopen, en een rep70 lust wel een slokje.
Met ori vertanding gaat die scoot gewoon vies overtoeren draaien bij de 90 oid.
Ontsteking, cdi begrensde op 9000 toeren, onbegrenzen scheelt 500 toeren, kom je dus uit op 9500. (correct me if im wrong
Beter een ontsteking van een ander blok aanpassen....
 
Originally posted by pk-steef
hij wilt em ergens rond/ boven de 100 laten lopen.

Voor dit streven is een gietijzer ook voldoende, uitlaat hoeft niet persé wel beter + denk aan zijn model budget rond de €300,-

Greetzz DAW