afstellings probleem met honda x8r-s

heej rob,hoest nou met je honda?

dat rgd setje van je, carbu en spruitstuk, is dat gewoon van dellortho? zit er een electrische chook op?
wat voor spoeiers gaan erin? ewonde dell sproeiers?

mzzls
henk

------------------
honda x8r-s, zwart, nov 99.
malossie 70cgiet,nrx, 17.5 dell,polini vario,polini snaar,polini airspeed,polini 15/49wordt 12/49, polini membraan, topracing koppeling,bij goed weer malossie powerfilter.
 
er staat gewoon delorto op die rgd carb, je moet hem bij jps bestellen, die past hem voor je aan.
geen elektrische sjook.

en me honda heb ik weggebracht, hij zet nieuwe keeringen erin en zal even een malossi cdi proberen, als dat veel scheelt.
 
we hebben ook een honda club opgericht dus meld je aan
smile.gif
)
is net 3 dagen online: http://hobby.clubs.nl/hondax8r
 
jah ik ook, ik heb btw nog 12 foto;'s liggen van cilinders carters, carbu;s vario koppeling enzow, ook foto;s van het zelf vervangen van vertandingen enzow...
als je intresse hebt
 
ja, ik zag dat jullie je al aangemeld hadden
smile.gif

en ik heb wel interesse in die foto's, volgensmij kun je ze er zelf ook opzetten als je lid bent, maar dan moet je maar even kijken.
 
Originally posted by rob:
er staat gewoon delorto op die rgd carb, je moet hem bij jps bestellen, die past hem voor je aan.
geen elektrische sjook.

en me honda heb ik weggebracht, hij zet nieuwe keeringen erin en zal even een malossi cdi proberen, als dat veel scheelt.

Ik begin nu ook te denken dat de ontsteking NIET begrenst is!!!!
Dit denk ik omdat de ontsteking aangestuurd word door de cdi en ze dan die cdi dus moeten begrenzen willen ze ervoor zorgen dat de ontsteking niet meer dan 9500 toeren aankan en volgens mij valt er aan de ontsteking zelf ook niks te begrenzen.
Hoeveel toeren maakt jou scooter nu met die malossi cdi Rob?? Hoe hard rij je en wat is het snelheidsverschil en het toerenverschil in vergelijking met standaard cdi????
 
arg me scoot rijd nog steeds net zo, top is max 85 plat erop
frown.gif

malossie cdi helpt ook niks
frown.gif


hij rijd verder heeel mooi op de sjook, starten lopen enzo, bougi bruin.

hij houd gewoon in niet alleen op top maar ook met optrekken, ik weet het ook niet meer.
heb nu alleen nog originele krukkas en ontsteking.
 
Originally posted by rob:
arg me scoot rijd nog steeds net zo, top is max 85 plat erop
frown.gif

malossie cdi helpt ook niks
frown.gif


hij rijd verder heeel mooi op de sjook, starten lopen enzo, bougi bruin.

hij houd gewoon in niet alleen op top maar ook met optrekken, ik weet het ook niet meer.
heb nu alleen nog originele krukkas en ontsteking.

Dan is er iets grondig mis wat met die Malossi giet 70cc reed je toch 95/100 km/h.
Probeer dan eens je standaard carb of een ander merk,bijvoorbeeld 19 of 21mm Amal en vervang je primaire vertanding. Als je je primaire vertanding vervangt ga je in ieder geval een stuk harder. Maar dan moet je wel al een secundaire vertanding van polini hebben. Klasgenoot van mijn broer had Honda X8R met Malossi giet 70cc en snelle uitlaat en prim+sec vertanding vervangen met alleen sec vertanding 95 met allebei vervangen ongeveer 110 km/h en had standaard carb. Je kunt dan het beste een rechte vertanding nemen omdat die de minste wrijving geeft dus meer snelheid nadeel is dat die veel geluid maakt.
 
Originally posted by rob:
arg me scoot rijd nog steeds net zo, top is max 85 plat erop
frown.gif

malossie cdi helpt ook niks
frown.gif


hij rijd verder heeel mooi op de sjook, starten lopen enzo, bougi bruin.

hij houd gewoon in niet alleen op top maar ook met optrekken, ik weet het ook niet meer.
heb nu alleen nog originele krukkas en ontsteking.

Vervang ook je primaire vertanding dan zul je in ieder geval een stuk harder rijden.
Klasgenoot van mijn broer had Honda X8R met Malossi 70cc giet en snelle uitlaat en sec vertanding en standaard carb dit liep 95 km/h toen heeft hij ook zijn prim vertanding vervangen en reed 110km/h dus scheelt veel. Neem dan bij voorkeur rechte vertanding geeft de minste wrijving dus de meeste snelheid nadeel is wel dat die vertanding veel geluid maakt.
Probeer ook eens een ander merk carb bijv 19 of 21mm Amal carb of je standaard carb.
Veel succes!!!
 
ik denk dat ik het probleem eindelijk gevonden heb, me keerring is lek vario kant

Weer het zeker, zit allemaal vet en nattigheid achter me vario dus moet lek zijn.
 
tsja had ik ook eej.

LAAT het doen door de dealer !!! je weet niet hoe vast die kolere dingen zitten !
mad.gif
beter dat zij de boel slopen dan jij he.
 
ik ben naar de dealer gegaan en heb zo'n polietrekker geleend, had hem er zo af

hij loopt al een stuk beter, trekr hard op alleen mijn topsnelheid is nog niet helemaal goed (90km/h )
was bij jou die keerring aan de ontsteking kant ook lek??
 
ik dacht het niet, maar hij is toch vervangen voor de zekerheid. ik denk dat je daar ook maar es naar moet kijken.
 
Back
Top