Honda ViSjon

JohnB

ik bedoel maar
Aangezien de kut scooters een verslaving is ben ik toch maar langzaam begonnen me laatse klus.

Het gaat hier om een heuze Honda Vision.
Momenteel legt ie uit elkaar , en ben ik bezig met het bewerken van carter en cilinder.

Honda carter is erg klein en kan hier en daar toch wel wat werk gebruiken.
Cilinder is een 65cc polini alu. Deze zal ook bewerkt worden zodat de Pia Cross pijp een gewenst effect zal geven.

Membraan doorlaat heb ik ook enigzins vergroot. En het spruitstuk zal ik ook zelf gaan maken zodat er een 21mm carb op kan komen.

T is een Low-Budget project , maar moet cker competie gaan worden voor de gemiddelde mina/pia scooter.

Pix zal ik in het weekend maken en dan ook posten


Pic van hoe het carter ongeveer bewerkt moest worden.
Rode baan onderin carter is niets mee gedaan. Ik d8 daar een flow baan naar de boosters te richten , maar bij nader inzien leek me dit nutteloos.

carter.jpg


Dit is hoe de cilinder iig bewerkt wordt. Timing ben ik nog niet helemaal over uit. Moet nog ff goed uizoeken wat een mooie spoel en uitlaat timing is voor op de Cross pijp.

http://home.planet.nl/~bronk162/john/cilvoet.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Leuk project. Zou wel vet zijn als je met een Vision een aantal mina/pia scooters vlamt... Gaat er nog wat aan het uiterlijk veranderen? Of puur en alleen motorisch?
 
Don't fuck with the vision :P
Kamikaze project :D

NJa eerst ga ik het blok draaiend maken en dan het uiterlijk doen.
Wat t precies wordt weet ik nog niet , maar t wordt iig creatief :D
 
Offffffff je zegt nix en laat mij me gang gaan.
En Jeroen , wie zal t zeggen :D
IK ga iig ermee banken :D kijken of ik het NL vermogen record @ Vision kan zetten:D
 
Hehe.. kben zelf ook bezig met een Vision project-je (tevens mijn 1e project) ik zal hem binnenkort op SF.net zetten.. suc6 in iedergeval ;)
 
Even wat fotos van de vordering van blok


Hier carter na aanpassing
carter2.jpg


Inlaat traject

hondainlaat.jpg


Membraan iet wat opgeruimd

membraan.jpg


En ff kijken of de gr0te poulie gaat passen

poulie.jpg


Cil wordt momenteel aangepast naar mn wensen.
Samen met de zuiger en kop.
Dit besteed ik uit omdat ik dit simpelweg niet zelf kan.
 
Mja je ziet toch nix van t carter op een vision :D
Gewoon ff goed schoonmaken , en dat irritante oliepomp kanaal ff dicht metselen.

Cil is een polini 65cc alu met ovale poort.

Ben nu nog op zoek naar een leuke reeds passende uitlaat.
Ik denk ook dat ik er een Honda Vision type R van ga maken :D
 
Back
Top