Honda vision onstekingsprobleem

julian076

New Member
Hoi,
Ik heb een Honda vision 50cc 2takt uit 1984 als project nu heeft de scooter gelopen maar sinds 2 dagen vonkt ie dan wel dan niet, ben begonnen met nieuwe bougie geen verschil andere bobine ook niet en een nieuwe cdi maakt ook niet uit, zelf dacht ik eerst massa probleem dus extra massa kabel gelegd maar ook dit maakt geen verschil, nu kom ik zelf bij het punt dat ik richting de stator denk of aan de pick up, is er een manier om die door te meten of word het gewoon vervangen in hoop van zegen?
 
Advertisement - register to remove this

Trek de stekker los van de cdi en meet van elke draad de weerstand tov de min-pool accu.
Post de waardes dan hier.

Trouwens het schema van je scooter vind je onder de rubriek "Resources" boven aan deze pagina.
 
Dankjewel,

Hierbij de waardes ga ook ff het schema checken
geel zwart massa : ol (geen verbinding)
Blauw Geel massa: 111 ohm
Groen massa: 006ohm logisch groen is massa
Zwart wit massa: 008 ohm
Zwart rood massa 695 ohm

Mijn scooter is trwns een ne 50 geen met in
 
geel zwart massa : ol (geen verbinding)
Daar zit je probleem.
Die zwart/gele draad loopt naar je bobine.
Er zijn 3 mogelijkheden:

  1. die geel/zwarte draad is onderbroken.
  2. de bobine is defect.
  3. de massaverbinding van de bobine is onderbroken.
Meet eens op de geel/zwarte draad bij de bobine tov de min-pool van de accu, de geel/zwarte draad wel aangesloten laten zitten op de bobine.
 
hoi,
dankjewel zojuist deze meting gedaan krijg hier 2,2ohm weerstand dus dan zou de massaverbinding niet onderbroken zijn
de bobine heb ik inmiddels ook gemeten en deze is gewoon in orde voor de zekerheid ook met een nieuwe bobine en bougie geprobeerd maakt geen verschil
 
Als je 2,2 Ohm meet op de zwart/gele draad bij de bobine is de bobine en de massaaansluiting van de bobine in orde, dus deze had je niet hoeven te vervangen.
Je meet oneindig op diezelfde geel/zwarte draad bij de cdi dus in die geel/zwarte draad zit een onderbreking.
 
dat denk ik ook ga zon de tape maar is van dat stuk afhalen en kijken of ik het opgelost krijg, dankjewel
Post automatically merged:

begin nu zo langzamerhand n verstand te verliezen net nog een keer zwart geel stekker cdi naar massa gemeten en nu gewoon verbinding ook doorlopend naar bobine, maarrr nog steeds geen vonk
 
Last edited:
Back
Top