Hogere top

f15@skar

Well-Known Member
Ik heb een firefox met het volgende:

Polini 50cc giet
Gianelli BS
Multivar + 4,5 gr.
Dayco v-snaar
Gele drukveer
86 sproeier + prop eruit

MAAR 90 op teller voor de wind, moet toch veel sneller kunnen? Of niet soms

Ik had zelf een 17,5 DO met lange prim. vertanding van malossi in gedachten, is dit een goed id??

Advertisement - register to remove this

ha dan doe je echt iets niet goed ik reed al 90 op mn teller met alleen een metal en dat kwam neer op 87 digi misschien moet je je cilinder iets laten bijwerken dat ie kan voldoen aan de black swan want ongetuned schijnt de polini giet 50 niet al te denderend te zijn

Als ik naar m'n vario kijk zie ik dat de v-snaar lang niet bovenin komt, nog ongeveer een halve cm. over.

Weet iemand hoe ik de v-snaar wel helemaal bovenin kan krijgen?

Maar, ongetuned moet mijn scooter zo toch wel de teller uit kunnen draaien??

[This message has been edited by f15@skar (edited 02 July 2001).]

Ik neem aan dat je ook een ventilvar (halfpoulie voor) hebt?
Zo ja, koop een polini v-snaar..
zo nee, koop ze allebij
smile.gif

Laterz

------------------
Aprilia SR50 LC.. DR 70cc Tuned, Polini 25mm Spruitstuk, Dell'Orto 21mm, Malossi Multivar/Ventilvar, Polini V-Snaar, Malossi Filteremelent, Malossi Fly Clutch & Tecnigas Next..

Ventilvar heb ik nog niet, wel besteld, maar zou dit veel uitmaken??

Polini v-snaar heeft volgens mij ook geen zin, want ik hoor veel zeggen dat dayco een goeie is. Maar zit er misschien ook verschil in lengte van beide snaren??

Ik heb trouwens nog wel een polini v-snaar liggen, die bij de speeddrive wordt geleverd. Zou ik deze kunnen proberen??

Ik ben bang dat deze over de poelie heen draait want deze is een stuk langer dan normaal, of moet het wel kunnen??

Iemand ervaring?

Alvast bedankt.

De evo snaar is te lang. Met dayco heb ik op minarelli geen ervaring. Ventil var en polini snaar zullen je probleem ws oplossen. Al voldoende geexperiminteerd met rollen en drukveren?

Originally posted by f15@skar:

Polini v-snaar heeft volgens mij ook geen zin, want ik hoor veel zeggen dat dayco een goeie is. Maar zit er misschien ook verschil in lengte van beide snaren??

Ik heb trouwens nog wel een polini v-snaar liggen, die bij de speeddrive wordt geleverd. Zou ik deze kunnen proberen??

Ik ben bang dat deze over de poelie heen draait want deze is een stuk langer dan normaal, of moet het wel kunnen??

Iemand ervaring?

Alvast bedankt.

19mm heb ik besteld, kan ik nou wat meer trekkracht verwachten?

Ik hoef nu namelijk maar een beetje tegenwind te hebben en hij loopt 75 op teller. En als ik er plat op lig voor de wind gaat ie 90.....

Mooi waardeloos dus.

Ik heb er nu 4,5 gr. in, te licht, draait zo, 11000 rpm en trekt niet echt lekker. Ik ga morgen 5 gr. halen, misschien gaat het dan beter.

Iemand ervaring?

Alvast bedankt.

Ventilvar zal wel uitmaken lijkt mij, deze is ook in diameter groter dan je originele poulie (op minarelli dan he..).. en een polini snaar "floept
smile.gif
" er niet overheen..
Ik weet trouwens niet of de v-snaar die bij de speeddrive wordt geleverd groter is dan zo'n "standaard" polini v-snaar.. (?)

------------------
Aprilia SR50 LC.. DR 70cc Tuned, Polini 25mm Spruitstuk, Dell'Orto 21mm, Malossi Multivar/Ventilvar, Polini V-Snaar, Malossi Filteremelent, Malossi Fly Clutch & Tecnigas Next..

Ik heb er nu 4,5 gr. in, te licht, draait zo, 11000 rpm en trekt niet echt lekker. Ik ga morgen 5 gr. halen, misschien gaat het dan beter.

11000 rpm met 4.5gr?
Hmz.. wel erg hoog lijkt me, of je hebt een mega zware drukveer ofzo, kan ook nog zijn dat die dan je top verneukt.. ik heb 3gr en draai ong. 11000..

------------------

Originally posted by RmSensE:
en een polini snaar "floept
smile.gif
" er niet overheen..
Ik weet trouwens niet of de v-snaar die bij de speeddrive wordt geleverd groter is dan zo'n "standaard" polini v-snaar.. (?)
[/B]

Deze snaar is zeker langer dan een gewone polini snaar, dus die probeer ik dan ook maar niet zonder de speeddrive, als ie er over heen draait komen er rare geluiden uit het carter denk ik....

Originally posted by RmSensE:
11000 rpm met 4.5gr?
Hmz.. wel erg hoog lijkt me, of je hebt een mega zware drukveer ofzo, kan ook nog zijn dat die dan je top verneukt.. ik heb 3gr en draai ong. 11000..

3 gr. in een multivar????? Dat kan nooit, en dan 11000 rpm. Ik heb er nu 4,5 in en dat draait in ieder geval meer dan 10000 rpm.

Hij trekt wel lekker constant maar het duurt een eeuw voordat ie op z'n top is.

Back