Hoezo geen stijl!?

Status
Not open for further replies.

Sebas!

bAng, bAng, bAng out!
Ik werk nu 11 maanden zwart in een restaurant op het Rokin. Voornamelijk achter de bar, koffiezetten, biertjes tappen, ijscoupe's maken, drankjes inschenken, mixjes maken.

Ik had leuke collega's van allemaal een jaar of 17 tot en met 25. Kon dus opzich wel veel gelachen worden, als de directie niet aanwezig was. Dit was werkelijk een strenge bedoeling, mensen die zich echt belangrijk voelen. Ze behoren ook zeker wel tot de hogere families in Nederland maar toch, daar heof je niet te koop me te lopen.

Ik werk daar nu 11 maanden, ik verdien er, omdat ik zwart werk als 16 jarige erg veel. Twee tot soms drie keer zoveel als het minimumjeugdloon voor 16 jarige.

Werkte er netjes elke zondag, leverde mooi werk af en vaak als ze belden kon ik natuurlijk wel ff invallen. Helemaal geen probleem.

Ik was vanplan ander werk te gaan zoeken, andere jongen van 17 die ook achter de bar werkte maar op zaterdag had al opgezegt. Ik wilde nog even wachten tot ik zeker wist dat ik ergens anders werk had. Maar als ik 17 zou worden over een maand en ik zou 1 euro a 2 euro opslag kunnen krijgen was ik alsnog wel een jaar gebleven. En nog wat part-timers (obers en koks) waren vanplan op te stappen.

Nu word ik net gebelt door de 'baas' die zegt eerst heel lulverhaal. En omdat ze een vast team willen waarop ze kunnen bouwen alleen nog maar fulltimers in dienst nemen, en dat ze iemand hebben aangenomen voor achter de bar die fulltime wil werken.

Echt zo 'opeens' ontslagen, het lijkt wel op staande voet.

Bah, ik voel me echt gebruikt. En ik heb nog wat punten waarop ik ze hard kan naaien. Wat ik ook zeker ga doen!
 
Advertisement - register to remove this

ja pcies je kan hun niet naaien financieel want dan naai je je zelf net zo hard
 
Wel lullig voor je doed.... alleen heb je denk ik geen poot om op te staan, want ook al kan je bewijzen dat ze zwart werkers aannemen dan ben je zelf ook nog eens erug genaaid... Maar ja zoals ik al zei: Dit zuigt wel man... hopelijk vind je een nieuwe leuke baan...
 
Nee, ik kan ze op een andere manier naaien. Maar dit ga ik zo doen dat ze er niet eens achter komen dat ik erachter zit. En doe het alleen maar om ze ff te laten schrikken.

Ik was al vanplan om samen met een van me beste vriendinnen samen ergens te gaan werken, maarja. Vind maar iets waar je ongeveer hetzelfde verdiend. Anders heb je ook het idee dat je voor 'niets' werkt.
 
Gewoon even de FIOD tippen dat er daar mensen zwart werken.
Die lui werken de boekhouding even door, en dan hangen ze. :)
 
idd gewoon de inspectie een tip geven wanneer er zwart werkers te vinden zijn

de molen van de papieren winkel doet de rest wel :)
 
wat is het probleem? je wilde toch al weggaan.............. en als je zwart werkt wordt je zwart gedumpt :p
 
Originally posted by Stealth^
Dat hadden ze al zo slim opgelost door mij uit de fooienpot te betalen.

Alsof die zaak normaal kan draaien met alleen de mensen die daar op dat moment ingeschreven stonden? (Ik ga er maar even van uit dat je niet de enige was die er zwart werkte.)
Dan moeten ze zich verantwoorden, wat ze gewoon niet kunnen.
 
wat boeit ut nou eigenlijk dat je bent ontslage? Je wilde toch ander werk hebben!? Er zit zat werk te vinden overal! En doe ut dit keer dan wel legaal.. misschien verdien je dan iets minder, maar je hebt wel meer zekerheid qua onslaan enz en je bent verzekerd bij ongevalle en/of ziektes enz!
 
Waar gaat dit nou over man? Je werkt toch zwart! Je hebt geen rechten dus kies je er zelf voor dat je zoiets kan gebeuren. Moet je maar wit gaan werken, dan kunnen ze je niet zo maar ontslaan, nu wel, en dat doen ze dan ook!

En je wilde toch al gaan? Waarom dan zo meoilijk doen? Ik geef die baas gelijk, een wit VASt team heb je veel meer aan.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top