'hoeveel toeren draait een DR70??'

Aidix

Well-Known Member
Vraagt er iemand om een 'laagtoerige 70giet' dan komt 10 tegen 1 er een berg mensen langs die een DR70 aanraden. Het is daarom wel eens leuk om de DR70 kennis van het forum-volk te testen :)

De vraag luidt: hoeveel toeren maakt een standaard DR70? Om even specifiek te zijn, bij welk toerental heeft een standaard DR70 mina LC, gemonteerd met een 17.5mm en een Giannelli Shot zijn maximum vermogen.

Alvast een tweetal hints:
1. Een DuePlus met Shot doet het rond 10500.
2. Een Polini 70giet met Yas. R doet het rond 8400

Advertisement - register to remove this

swinz said:
alleen ik ben nou wel erg benieuwd wat er gaat gebeuren alsje em een tunebeurt geeft.. weetnie ofjij dat ken doen aidix? ;)
en dan testen op die shot, en daarna op een c16/bigone ofzo :)

Hij hangt er nu weer onder na een beurt. Heb alleen niet genoeg rollen om hem goed af te stellen en mijn klauwen vriezen eraf nu :|
In ieder geval trekt hij 1 sec sneller naar de 60 als eerst (5.5 > 4.6) met dezelfde rollen en het voelt alsof hij nu boven de 10k moet zitten.

Meer info volgt.

op m'n koso dashboard tekende die een max rpm van 10500 aan (untuned DR70@mina vert.).

let wel dat dit op een koso teller is en die zitten er wel meer dan eens naast maar het geeft toch een redelijke indicatie hoe 'laagtoerig' die wel is.. :)

Ik krijg altijd een depressie van sneeuw :)

Ik ben gisteren wel ff verder gegaan. Hij draait nu 10k en loopt goed. Meer zit er in huidige vorm niet in denk ik, een Due+Shot heeft immers ook al max vermogen bij de 10500 en die timing is toch wel flink hoger. En ik test met een fijne 17.5mm carb :)

Aidix said:
Ik krijg altijd een depressie van sneeuw :)

Ik ben gisteren wel ff verder gegaan. Hij draait nu 10k en loopt goed. Meer zit er in huidige vorm niet in denk ik, een Due+Shot heeft immers ook al max vermogen bij de 10500 en die timing is toch wel flink hoger. En ik test met een fijne 17.5mm carb :)

Een DuePlus met Shot op 10500????
Dan zit je aardig onder het topvermogen te pissen, doe daar maar rustig 1000 a 1500 toeren bij.

Er heeft ooit een uitdraai op dit forum gestaan van de bank bij Tino, daar stond het verassend lage toerental op.
Met een C16 was het 1000rpm meer maar 1pk minder. helaas kan ik hem niet meer vinden.
Misschien heb ik het wel fout gezien. Maar als ik zie dat met rollen van rond de 4.3gram in dat soort setups rijden, en ook aan het geluid dat eruit komt kan ik het me lastig voorstellen.

Maar je weet hoe ik ben met toerentallen, die evo70 deed het ook bij 11.200 op jouw teller en dat was toch echt het juiste toerental :p

Last edited:
Aidix said:
Hé ga het antwoord nou niet verklappen! ;) Ik had juist gehoopt op een lading gasten die braaf 8000 zouden aanklikken. Maargoed mensen hier blijken toch wat slimmer dan de reacties die je soms op andere forums tegenkomt.

Bij mij is het max vermogen tussen 9500 en 10000. onder de 8500 is er niemand thuis (polini is dan al uitgepoept). Dus leuk wat toeren, maar niet echt denderend koppel.
Ik heb het ook nog van een Giannelli Genetik, koppel begint bij 7700, max vermogen bij 8500rpm. (Loopt qua vermogen bijna net zo goed als met die Shot)

Het heeft mij in ieder geval verrast, na alle 'laagtoerige' berichtgeving. Hoewel ik die dingen al ruim 4 jaar verkoop had ik nog nooit met een standaard DR gereden :X Maar het presteert wel zoals je bij het bekijken van de cylinder zou verwachten.

bewerk de uitlaat poort licht en u gaat:P

Back