Hoe wassen jullie je scoot??

Alpinestar said:
Ooit gehoord van afzemen? Als jij je scoot laat drogen in de zon verdampt je water, maar daarin zit altijd nog wat smeer wat dus die 'spikkels' geeft..
Nog nooit gehoort van kalk?
 
ik heb dus een derbi senda sm uit 2004, vraagje, er zitten van die ontzettend flexibele kappen op, en op foto's zie je die altijd dof worden, bij die van mij ook al een beetje op sommige plekken. Heb ik bij me werk gevraagd aan de vertegenwoordiger van Autoglym (ik werk in een automaterialenwinkel) wat ik ervoor moest gebruiken. Hij zegt deze; gloss shine protector. Ik thuis proberen, bleef nog steeds dof, en heb precies gehandeld zoals op de verpakking stond. Heeft iemand ervaring met ditsoort kappen, icm was?
 
lang niet meer gedaan... scooter wordt toch niet vies.
als hij dat wel wordt met een doekje en een sopje met wat quick&brite 8)
 
MarkMaarten said:
ik heb dus een derbi senda sm uit 2004, vraagje, er zitten van die ontzettend flexibele kappen op, en op foto's zie je die altijd dof worden, bij die van mij ook al een beetje op sommige plekken. Heb ik bij me werk gevraagd aan de vertegenwoordiger van Autoglym (ik werk in een automaterialenwinkel) wat ik ervoor moest gebruiken. Hij zegt deze; gloss shine protector. Ik thuis proberen, bleef nog steeds dof, en heb precies gehandeld zoals op de verpakking stond. Heeft iemand ervaring met ditsoort kappen, icm was?

Cockpit spray:D
 
Doe die van mij ongeveer om de 2 weken (om hem echt mooi te houden).
1. afspoelen.
2. wassen met sonax shampoo.
3. afspoelen.
4. drogen (zemen).
5. sonax polish aanbrengen en uitsmeren.
6. wachten.
7. poetsen.
8. evt. nog bandenspray.
 
ik spoel hm eerst af met de tuinslang, daarna pak ik een emmer warm water met dreft(afwasmiddel^^), daarna was ik hm, weer afspoelen met de tuinslang, daarna drogen met een handdoek en klaar.
 
dna-ben said:
Doe die van mij ongeveer om de 2 weken (om hem echt mooi te houden).
1. afspoelen.
2. wassen met sonax shampoo.
3. afspoelen.
4. drogen (zemen).
5. sonax polish aanbrengen en uitsmeren.
6. wachten.
7. poetsen.
8. evt. nog bandenspray.

hetzelfde :~
dan krijg je overigens een ONTZETTEND diepe glans :love:

/edit: binnenkappen doe ik altijd zonder zeep, anders krijgk van die stomme vlekken erop :|
 
rieju-pim said:
Cockpit spray:D
Deed ik eerst ook, spuiter zij dat dat niet zo verstandig is omdat dat reageerd met weer (water, zonlicht....) Daardoor kun je lelijke vlekken in je lak krijgen
 
ik was hem 1 keer in de 2 week bij de benzine pomp lekker makkelijk en dan me binnen kappen met bumper poets voor auto's en dan kan hij er weer 2 week tegen aan :D
 
Ik maak m altijd schoon met gwoon warm water, met een spons beetje poetsen, afzemen en als het hele zootje droog is inspuiten met siliconespray. Dat vervolgens goed uitwrijven en t glimt weer. Siliconenspray houdt t gelijk een beetje water- en vuilafstotend :)
 
ik was de scooter dus ook echt bijna nooit. meestal gewoon met een doekje en een flesje cockpitspray maak ik hem een beetje schoon:)
 
[offtopic]
efsane said:
Ik deed ook met de hoge druk, toen zag ik dat ik de A van YAMAHA op m'n onderkuip miste :| Toen kon alles eraf, binnenkort weer nieuwe halen. :)Scooter zonder stickers ziet niet uit.

welke A was het dan??
[/offtopic]


ik doe ook gewoon altijd met hogedruk... eigenlijk geen problemen met los latende stikkers.. ik spuit em 1x in de 1 a 2 weken.. op die manier hoef je em nooit echt te poetsen en krijg je ook geen "verdamp vlekken" of puntjes ofzo..
 
efsane said:
Ik deed ook met de hoge druk, toen zag ik dat ik de A van YAMAHA op m'n onderkuip miste :| Toen kon alles eraf, binnenkort weer nieuwe halen. :)Scooter zonder stickers ziet niet uit.

:D
ik had een keer mun blok met zown ding afgespoten, uit een truckwash bij men pa @ werk (dus XTREEM hogedrukspuit) :P
toen bleef mun scoot maar stotteren (nie dak ut gek vin):X
toen maar ff lang lopen burnen in de wasstraat zelf en toen wast over :)
blok was mooi schoon, maar ik doe het nie meer:X
 
hahaha

Kga gewoon altijd even naar de wasstraat even eerst hoge druk reinigen :) dan afspoelen en dan glanspoelen je hebt nog meer van die opties maar das bullshit :P en thuis even nog op poetsen met turtle wax :)
 
Eerst spuit ik scooter altijd af met hogedruk reiniger zodat het zand enzo en het grote vuil eraf is dan maak ik een sopje klaar warm water met turtle wax shampoo. Als ik alles heb afgenomen spuit ik hem weer af met water en maak ik hem droog met handdoek. En dan glimt die wel weer :W
 
Back
Top