Hoe wassen jullie je scoot??

ErwinM.

Trotse Tukker!
eej ik zat met een vraag.
Ik heb vandaag mijn scoot gewast met water + spul erin waar ik ook altijd auto mee schoon maak.
Ik laat hem mooi opdrogen in de zon maar nou zitten er allemaal vna die rare spikkels op:S:S
Nou is mijn vraag hoe maken jullie je scoot schoon(wassen)?

Gr erwin.

Advertisement - register to remove this

Ooit gehoord van afzemen? Als jij je scoot laat drogen in de zon verdampt je water, maar daarin zit altijd nog wat smeer wat dus die 'spikkels' geeft..

Gewoon naar een wasbox gaan ergens. Vaak te vinden bij een benzinepomp. Ik werk zelf op een benzine pomp en daar spuit ik hem altijd ff af in de wasbox. En als laatst spuit ik een waslaag overheen en glansspoel.
Dan hoef je hem nietdroog te zemen. Dan droogd hij heel mooi op:):)

Als de scooter net gepoetst is, was ik 'm alleen af met lauw water. Omdat het vuil er dan toch gemakkelijk af gaat, en de waxlaag beschermd de lak. Normaal was ik me scooter met water met 'n scheut dubro erin.

De laklaag op me scooter die ik nu heb krast heel erg bij het wassen, echt waardeloos. Dealer zij dat ik 'm moest wassen met autowas, dat vult de de lichte krassen op. Binnenkort dus mar is proberen.

Op 't einde ff afdrogen met een zachte doek (zonder harde vezels), die goed absorbeerd

Scooter niet afspuiten met hogedruk. Hierdoor spuit je de olie overal weg.

ik gebruik altijd gewoon D2 autowasmiddel... bovenaan beginnen, dan steeds lager... anders werk je het vuil weer 'omhoog', als je onderaan begint te wassen en dan omhoog gaat. maar als je een beetje logisch nadenkt kun je dit zelf ook bedenken ;) :P na het wassen zeem ik hem altijd af met leer. na het drogen evt in de was zetten met turtle wax.... tadaa :)

ozzydna said:
van welk merk is die 'scratch remover'? en werkt dat een beetje? :)
Ook turtle wax, en het blinkt wel mooi. Vorige week had ik ze beiden gekocht en zondag alleen de scratch remover gebruikt. Bij de gebruiksaanwijzing stond dat je pas na 2 weken de gewone turtle wax original mag gebruiken. Hiervoor heb ik me scooter 5maanden ofzo niet meer gepoetst en helemaal nooit wax ofzo gebruikt. Ik had allemaal van die mini krasjes die auto's ook krijgen door de wasstraat. Die zijn nu wel mooi weg :)
Btw, het gaat om een aerox 2004

ik ga altijd naar de shell en gooi daar in de wasserette €0.50 cent in en spuit hem af eerst met water en dan met zeep erdoor en dan weer met water eigenlijk is het heel simpel
8P

ik gebruik gewoon hogedruk spuit :)
al het vuil er af spuitz0r :W
dan laati k het drogen en zet hem in de was
velgen nog meestal met groene zeep om vette shit er af te halen,

greetz

patie34 said:
ik gebruik gewoon hogedruk spuit :)
al het vuil er af spuitz0r :W
dan laati k het drogen en zet hem in de was
velgen nog meestal met groene zeep om vette shit er af te halen,

greetz
Ik deed ook met de hoge druk, toen zag ik dat ik de A van YAMAHA op m'n onderkuip miste :| Toen kon alles eraf, binnenkort weer nieuwe halen. :)Scooter zonder stickers ziet niet uit.

eerst goed wassen met warm water met auto was middel en dan insmeren met wax ff laten drogen en uitpoetsen.
als ik het goed doe doe ik het zo.
en een tip ga nooit met een doek over je lak als er nog zand of iets op zit want dan krijg je ammel kleine krasjes die je goed ziet als hij in de zon staat.
mzzl bmw-aerox

Back