Hoe vinden jullie dit klinken?

Slider beuner

Well-Known Member
De gedachten spookt in mijn hoofd dat de stationair wat arm klinkt, maar zodra ik de luchtschroef wat verder dicht draai gaat die stotteren bij optrekken van uit stilstand. Als ik dan een beetje gas geef dan zakt het stationair toerental te ver terug waar na die weer terug omhoog kruipt.

Andere sproeiers en gasnaald afstelling ook al geprobeerd. Alles goed is lucht dicht, geen valse lucht. membraan sluit goed. verschillende bougies geprobeerd.

Nieuw luchtfilter element, krukaslagers en keeringen en pakkingen.


Geen idee of die zo hoort te klinken, ik dacht altijd dat ie meer zou moeten ploppen bij stationair maar krijg het niet voor elkaar.
Dit deed die trouwens ook voordat ik de revisie had uitgevoerd.

 
Advertisement - register to remove this

De gedachten spookt in mijn hoofd dat de stationair wat arm klinkt, maar zodra ik de luchtschroef wat verder dicht draai gaat die stotteren bij optrekken van uit stilstand. Als ik dan een beetje gas geef dan zakt het stationair toerental te ver terug waar na die weer terug omhoog kruipt.

Andere sproeiers en gasnaald afstelling ook al geprobeerd. Alles goed is lucht dicht, geen valse lucht. membraan sluit goed. verschillende bougies geprobeerd.

Nieuw luchtfilter element, krukaslagers en keeringen en pakkingen.


Geen idee of die zo hoort te klinken, ik dacht altijd dat ie meer zou moeten ploppen bij stationair maar krijg het niet voor elkaar.
Dit deed die trouwens ook voordat ik de revisie had uitgevoerd.


Valt de gasschuif wel geheel terug? Hoor je ''klak'' uit je carburateur als je gas opentrekt en loslaat?

Klinkt inderdaad iets aan de hoge kant je stationair maar als je verder geen last hebt van andere dingen dan zou ik het zo laten.
 
Ik vind hem zeker niet slecht. De geluiden waar je naar zoekt zijn waarschijnlijk meer van toepassing op een terugloop.

Met zo'n originele uitlaat krijg je nooit echt dat geluid. Ik vind hem goed klinken, en hij reageert heel goed op het gas, toeren vallen snel terug. (bij een slechte afstelling blijft dat vaak een beetje "hangen") Niks meer aan doen zou ik zeggen.

Om echt zeker te zijn kan je ook nog een keer de kleur van de bougie controleren.

Wat een idioot net ding trouwens, het beetje wat ik kan zien ziet er echt als nieuw uit. Wees er zuinig op! Maar dat hoef ik je waarschijnlijk ook niet te vertellen. ;)
 
Jongens het is opgelost!
Het was valse lucht bij de cilindervoet, toen ik de cilinder er af haalde zag ik daar wat benzine/olie nattigheid. Nadat ik mijn Athena 50cc er op had gezet was het gelukkig gefixt.
Post automatically merged:

Ik vind hem zeker niet slecht. De geluiden waar je naar zoekt zijn waarschijnlijk meer van toepassing op een terugloop.

Met zo'n originele uitlaat krijg je nooit echt dat geluid. Ik vind hem goed klinken, en hij reageert heel goed op het gas, toeren vallen snel terug. (bij een slechte afstelling blijft dat vaak een beetje "hangen") Niks meer aan doen zou ik zeggen.

Om echt zeker te zijn kan je ook nog een keer de kleur van de bougie controleren.

Wat een idioot net ding trouwens, het beetje wat ik kan zien ziet er echt als nieuw uit. Wees er zuinig op! Maar dat hoef ik je waarschijnlijk ook niet te vertellen. ;)
Het bleek uiteindelijk valse lucht te zijn.

Maar geloof het of niet, deze Slider heeft er al 27.000km op staan. Ik heb die toen splinter nieuw gekocht in 2016, en ben nu al een jaar bezig hem weer netjes te maken:D

IMG_20240918_192537.pngIMG_20240918_192638.png
 
Last edited:
Ik moet zeggen, ik had eigenlijk dat stukje gemist dat hij toch niet helemaal lekker liep. Ik dacht dat je alleen vroeg hoe de afstelling was.

Eigenlijk best indrukwekkend dat je hem zo goed afgesteld hebt gekregen met een vacuumlek. (en ook leuk dat je even meld wat het probleem was)
Maar geloof het of niet, deze Slider heeft er al 27.000km op staan. Ik heb die toen splinter nieuw gekocht in 2016, en ben nu al een jaar bezig hem weer netjes te maken
Zo, dat zou je echt niet zeggen. Goed bijhouden doet wonderen... Het is ook heel duidelijk dat je er goed voor zorgt. Super mooi ding man!
 
Ik moet zeggen, ik had eigenlijk dat stukje gemist dat hij toch niet helemaal lekker liep. Ik dacht dat je alleen vroeg hoe de afstelling was.

Eigenlijk best indrukwekkend dat je hem zo goed afgesteld hebt gekregen met een vacuumlek. (en ook leuk dat je even meld wat het probleem was)

Zo, dat zou je echt niet zeggen. Goed bijhouden doet wonderen... Het is ook heel duidelijk dat je er goed voor zorgt. Super mooi ding man!
Nou ik ben er uit hoor:) Hij begon kort na het verwisselen van de cilinder weer deze kuren te vertonen, dus ik de cilinder er weer af gehaald, Pakking en cilinder voet weer nat met olie en benzine. ineens schoot het me te binnen, de cilinder moeren zaten te los:tearsofjoy:.
Ik draaide die altijd op 11nm vast met mijn (goedkope) momentsleutel. blijkt dat die niet te vertrouwen is. Nu met de hand vast gezet en ja hoor gefixt!

Mooi egaal ploppen bij stationair en niet meer overmatig ding ding ding tijden uitrollen en geen onvoorspelbaar gestotter of inhouden.
 
Back
Top