Hoe snel is jouw... Internet?

Laptop of pc pakken, op je speedyfight gaan zitten, zo hard mogelijk rijden, dan je laptop of pc omhoog gooien, het aantal keer dat 'ie stuitert +2 maal 4, dat is je snelheid.
 
scooters :L



Onlangs verhuisd en internet van Telfort genomen, 20MB. Ik haal echter altijd max 4, ligt dit aan mijn instellingen ofzo?
Heb je die snelheidscheck op de site van telfort zelf gedaan? Kan zijn dat je ver van de centrale af zit. Al blijft dit wel erg laag, ik haal:
 
Telfort gemaild en dit terug gekregen:

Ik heb vanuit hier uw lijn onderzocht.
Hieronder ziet u welke snelheid wij aan u geven en welke snelheid er werkelijk gemeten wordt.

Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 20480/1024
Gemeten snelheidsprofiel (down/up) = 4046/734

Een verschil van 16MB is nogal veel, nu adviseerde hun mij om de modem direct op het IS/RA punt aan te sluiten. Dat is beneden neem ik aan? De modem staat nu namelijk in me kamer aangesloten en dan nogmaals de snelheid meten.
 
Inderdaad de telefoonlijn naar de modem zo kort mogelijk houden, de utp kabel van je modem naar de computer kan wat langer zijn zonder al te veel verlies te hebben.
 
Mwah, hier ligt er ook een kabel van 30! meter van het ISRA punt naar de router, de helpdeskmedewerker was wel ff stil toen ik dat vertelde...

toch geprobeert, bleek uiteindelijk dat 1 van hun instellingen verkeerd stond waardoor de lijn er telkens na +/- 10 min uitklapte...

Je kan het dus ff proberen, maar of het veel gaat helpen...? staat je modem wel helemaal goed ingesteld/issie stuk?
 
Heb hier soms problemen met internet... Ben ik aan het online gamen, staat er ineens rechts bovenin beeld: "Ethernet cable not connected."

Dan word ik uiteraard gekicked zeg maar. Nog geen 5 sec. later staat er "Signed in."

Terwijl er niks mis is met modem, router, kabel en/of gameconsole...

:?
 


Ik heb geen idee welke snelheid we hier hebben, kan het er ook niet uit opmaken als ik zo de verschillen bij jullie al zie. En hier staan +- 15 laptops continu op de router aan het brullen :p
 
Mijn snelheid :)
679961377.png
 
Back
Top