@ post hierboven, mij hebben ze ooit eens zien meerijden met een scootertje, en ze dachten... liever ik die zelf stuur met me eigen brommer dan achterop bij zo een gare klasgenoot
Ik mocht in het begin ook niet... (mijn broer had toen wel een Zipje)
Maar ik mocht er geen.. Ze vonden het te gevaarlijk voor mij.
Na een paar slijmerige avonden bij mijn ouders. Ben ik samen met mijn moeder op inter en de vondst weesten kijken voor een scootertje en het was een Kymco Sniper 50 DD geworden Had ik die scooter nog maar.. echt GEWELDIG.
Maar na lang zeuren en gewoon aardig zijn tegen mijn ouders mocht ik uiteindelijk toch een scootertje kopen (wel allemaal van mijn ZUUR verdiende geld toenO-) )
Suc6 ermee.
PS.. ik begon ook al te zeiken voordat ik 16 was voor een scooter.. maar pas nadat ik 16 was geworden gingen mijn ouders anders denken.
Gewoon blijven zeiken tot ze overspannen,moe en kapot is en dan als ze een zwak moment heeft en op bed ligt met knallende koppijn gewoon nog een keer vragen.
Of anders gewoon martelen!})
M'n pa vroeg aan me op m'n 14e waneer ik nou eens een brommer/scooter ging rijden mams is stil derover, maar vind niete cht fijn. Haar heeft m'n pa overgehaald Toen ik 14 was was m'n broer 16, en had 'n scooter waar ik toen op mocht rijden, en nu is die van mijzelf
mn ouders vonden het ook niet goed, maja ik was altijd aan het sleutelen aan scooters van kameraden van mij en ze zagen dat ik er heel vele lol aan had en nu heb ik er zelfs 2 .
begin vooral niet in het begin te zeuren over opvoeren daar moet je het niet over hebben gewoon dat je het leuk vind om op zon ding te rijden ofzow
mijne was ook tegen totdat ik gewoon certi haalde en zij.
de brommer is verzekerd dus dan rijd ik wel op andere als ik zelf geen mag.
OWNEE dat gaat niet gebeuren.
toen kwam de scoot(en ging nu minibike)
Ik zou eerst het certificaat halen en dan een keer met een brommer/scooter thuis komen van een vriend en dan kijken. En goed met je vader gaan praten zodat hij je ma over kan halen. veel succes!
pas als je 16 bent gaan ze anders erover denken... als je gaat zitten zeuren voordat je 16 bent zeggen ze zowiezo nee. was bij mij ook zo...
op de dag dat ik te horen had gekregen dat ik mijn vmbo examen had gehaald vroeg ik gelijk ff of ik eind van de week "eventjes" een toyota rox kon kopen, en ze vonden het goed ( 2 maandjes later werd ik 16 )
of je kan ook gewoon extreem veel beginnen weggaan naar vrienden voor schoolopdrachen ofzow je verzint maar iets zodat je ouders constant moeten rondrijden voor je na een tijdje wordne ze dit wel grondig beu, maar het blijft voor de school dus daar kunnen ze niets op tegen hebbben, dit is de moment waarop je begint uit te leggen dat als je nu een scoot zou hebben, dat ze niet zouden moeten rondrijden dat je dit zelf wel zou doen. Als je dit blijft herhalen beginnen ze te twijfelen en als je dan nog eens tekenen van enige volwassenheid toont (ik ga er bv een vakantiewerk ofzo doen om hem te betalen/ gedeeltelijk te betalen) moet het wel werken
en als dit niet werkt zagen zagen zagen tot ze er ziek van worden
gewoon blijven zeuren tot dat ze je een scooter laten halen helpt zeker
mijn ouders waren helemaal gierig: nee je koop geen scooter
ik helemaal teleurgesteld, op de dag dat ik 16 werd loop ik naar beneden staat er een scooter binnen lauwe shit hoor
misschien gebeurd jou dat ook wel