Hoe overtuig ik mn ouders?

• Thread starter Thread starter timmy953
  • Start date Start date
T

timmy953

Guest
Ik zit met een probleem. Ik zou heel graag een brommer wille hebbe, maar mag van mn ma nie. Van mn pa zou ik moge, maar ma is zo'n beetje de baas in huis (waarschijnlijk omdat ze het meeste verdient). Hebben jullie mss enkele tips of argumenten die ik kan gebruiken tav mn ma? Alvast bedankt.

Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Originally posted by MysticSoul
Waarom mag het niet dan? Als je daar ff mee begint, kunnen wij tegenargumenten voor je verzinnen...

Mn ma vindt het te gevaarlijk. Dat is het enige argument dat ze gebruikt.
Maar mss ook dat ik dat de hele tijd weg ga zijn, ik bedoel daarmee, dat ik naar toe kan gaan waar ik wil.

kerel.. je bent tog geen mamma kindje meer dat om 22.00 thuis moet zijn?

1. Er rijden 1000'en opgevoerde scooters rond.. hoeveel krijgen daarvan een ongeluk? Bijna niemand.. tis dus net zo veilig als je het zelf maakt.. Als jouw brommertje netjes 45 loopt.. is er weinig aan de hand, of er moet een dronkelap tegen je aan rijden, maar dat kan ook gebeuren tijdens het fietsen :D..

2. Ten tweede kan je niet de hele tijd weg zijn, omdat je net 16 bent, en niet genoeg geld heb om elke week een tank bezine te kopen (gewoon tegen je ouwe lui zeggen ;))

3. Boeie.. het is jouw geld, en jij wilt een brommer.. en als het ze niet bevalt kunnen ze de schijt krijgen!

4. Succes ermee

5. (ik ben half dronken.. dus let maar niet teveel op mn tips ;))

Mysticsoul, die argumenten heb ik ook gebruikt toen mijn 15e levensjaar ten einde liep hoor ;)

En moeder loopt alsnog elke dag te zeiken, en helemaal over 70cc-en-geen-verzekering. Dat is pas BS mja. Mn pa vindt het altijd wel koel, komt vaak kijken/helpen als ik aan het sleutelen ben :).

Zeg maar ook tegen je moeder dat je met sleutelen een leuke en eerlijke hobby hebt. Dat houdt je weer v/d straat 8P

Kom op man, als je 16 bent neem je toch een scoot, scheit aan je moeder. Je pa vindt het toch goed. Ik citeer bas@area: Tijd dat je pa een kerel wordt.

Toon respect, en ga niet praten als een 16-jarige, ook al ben je dat. En goede sterke argumenten gebruiken.
Dan krijg je nog het meeste voor elkaar.

oja en deze, ik wil mobieler zijn... daarvoor hebben jullie tog ook een auto terwijl je ook met de trein kunt gaan...(als ze zeggen: je kunt ook fietsen of met de trein)

Anders koop je hem op "proef". Als ze dan met echt goede argumenten komen en je vierkant uitlullen kan je hem altijd weer verkopen

Originally posted by SRurbanKID
21st December 1988

Hahaha, dat duurt nog wel ff. kansloos :L

Kan dit topic niet dicht ofzo :P

:| die jongen wil gewoon graag een scooter en meedoen met de rest zoals het hoort.

ken deze situatie wel, waarin de ouders altijd de touwtjes in handen hebben.
had dat zelf ook.
er is maar 1 oplossing voor, gewoon doen waar je zin in hebt.
klinkt misschien als een hele stap, maar als ze dan zien dat je je gaat afzetten tegen hen gaan ze wel nadenken.
ik kan nu gewoon mijn gang gaan, en dat was niet gebeurd als ik me bek niet openhad getrokken.
ik krijg nu zelfs van me pa, die zo erg tegen brommers en opvoeren was een metrakit prorace versnellingsbak voor me appie rs 8P dus trek de stoute schoenen aan, en neem die stap :)

Wij zatten zo'n gozer altijd te narren met "peddelridder" enzo omdat hij geen scooter mocht. Toen kregen ouders medelijden ofzo en mocht hij er toch 1 kopen.

Dus laat je eigen pesten ofzo 8P

of je doet net als ik en kom elke dag op een andere scooter thuis van vrienden waarvan de herkomst niet echt duidelijk was en hij bijna van ellende uit elkaar rammeld. dan geven ze je liever iets van je zelf dan dat je gevaar loopt:p

Back