Hoe moet je tentamen/toets leren ??

ehhh , ik leer altijd 2 dagen van te voren en schrijf dan alle feiten op. Als ik ze een keer heb opgeschreven dan onthou ik ze eigenlijk altijd wel.

verder helpt redbull altijd wel in die laatste dag(en)
 
Ik maakte altijd overal samenvattingen van en dan wist ik het meteen :) Verder leerde ik altijd in bad :D Niks wat je kan afleiden :)
 
MrSlick said:
Das opzich waar. maar vooral bij exacte vakken zoals Wiskunde B2 is vooral het oefenen erg belangrijk, met alleen opletten in de klas kom je er dan vaak niet.
Daar heb je ook wel gelijk, wat daarbij idd veel helpt is oefenen. Imo is zelf schrijven het beste, want alles wat je opschrijft onthoud je beter. Dat is iig mijn ervaring. (en al 1000x gezegd nu denk ik in dit topic)
 
Op de HBO opleiding die ik nu volg is het van belang dat je goed aantekeningen maakt maar dat gaat voor HAVO & VWO niet zo zeer op. Ik zit nu in een tentamenweek en leer elke keer niet of 1 dag van tevoren. Bij ons kan er trouwens wel goed afgekeken worden en spiekbriefjes zijn in overvloed aanwezig.

Mijn tips:
- Pak alleen de belangrijke dingen uit de stof.
- Zoek of vraag naar een proeftentamen of een tentamen van vorig jaar ofzo.
- leer niet in je bed want daar ga je op ten duur slecht van slapen omdat je je bed teveel als studeerplek gaat zien. (in je onderbewustzijn)
- Stel deadlines voor dingen die je moet leren.
- werk in een strak ritme van bijv. 1uur leren - half uur ontspannen

Ik gebruik vooral tijdens leren methylfenidaat ook wel ritalin genoemd. Vrienden die geen adhd hebben gebruiken het ook wel eens omdat het gewoon helpt bij concentratieprobs.
 
zoals al vaker is gezegd, bij wis,sk en nat is t echt gwn veel oefenen, kut niet in de les en let gwn op, en maak je huiswerk, dan snap je het gewoon, en hoef je het alleen maar een beetje te herhalen voordat je het examen maakt....

voor sk en nat staan de formules bijna allemaal in je binas, maar de truc is om die formules te kunnen toepassen.. als je dat niet kan, ben je nergens

succes
 
Back
Top