Hoe moet je tentamen/toets leren ??

muziekje erbij,meestal beetje reggae

samenvatting maken van te voren, en dit systeem werkt altijd wel bij;

Stel je hebt 10 hoofdstukken. leraar zegt b.v. H5 leren, dan lees je H5 door en H1
In geval van H6 lees je H2 nog ff door.

Werkt goed, maar je moet je er wel ff tot zetten :)
 
hahaha :D

ik heb morgen trouwens een wiskunde Tentamen.
ben nu ongeveer klaar als het goed is.. (heb alles beetje doorgenomen)
ik ging btw gewoon ff 2 uur lekker slapen.
stond toen op met een goed humeur en dat scheelde echt heel wat !! :)

maar ik ga zo denks slapen omdat t bijna 3:00 is :)

(soms leer ik tot 4-5 uur in de ochtend :X )
 
omdat er tegenwoordig zoveel dingen zijn die je kunnen afleiden, zoals je hobby, tv, computer, radio, muziek, films, sport, muziekles, chillen etc.. moet je gewoon zorgen voor afwisseling. Iedereen wil gewoon het liefst zo snel mogelijk van de school af en zen papiertje halen. Ik zeg altijd tegen mezelf dat ik dan echt even een hoofdstuk moet leren, en dan doe ik het gewoon. Ik moet er namelijk ook niet aan denken om op deze school te blijven zitten voor de 2e keer in 6VWO. Gewoon een hoofdstukje doen. Daarna ga je ff chillen/wat drinken etc.. dan doe je er weer een:)
 
Wat bij mij helpt is 's morgens leren, voordat ik naar school ga. Je hoofd is dan nog redelijk leeg en neem je het beter op...en qua exacte vakken is oefenen het beste

laters
 
had vanmiddag dus een examen (eerste voor dit jaar).

Wij gingen voor het eerst achter de computer een toets afnemen in heel nederland. (voor dit examen dan). Kentec enzo was er ook bij om te kijken hoe het ging enzo, foto's maken van ons dat wij de eerste waren, was wel lol.

maar ze hadden het examen op de pc van kentec gezet, dus niet bij ons op school. Moest je inloggen bij kentec. Na een tijdje was de server van de school overbelast, omdat dat examen elke 2 min het hele examen doorstuurde naar de server van kenteq....

kon ik na een tijdje antwoorden niet meer aankruisen omdat de server overbelast was enzo....

was wel grappig. Maar gelukkig toch nog goedgekomen, en had een 6,4 was echt blij.

iedereen was zo'bn beetje geslaagt op 5 mensen na (eentje had 1,6 8P)
 
nou kijk, iedereen zegt heel mooi dat je dus een hele week van tevoren moet leren, dat dat het beste is, maar het is niet 1 toets het zijn er vaak wel meer achter elkaar...

hoe doe je dat dan, dan ben je niet in 30 min klaar met lere elke dag? F3mK3 ??
 
Ik heb trouwens morgen 2 tentamens... iemand tips hoe ik tijd beetje kan verdelen ofzo? Het zijn m'n laatste 2 dus echt concentreren lukt me niet meer :(
 
ronox said:
nou kijk, iedereen zegt heel mooi dat je dus een hele week van tevoren moet leren, dat dat het beste is, maar het is niet 1 toets het zijn er vaak wel meer achter elkaar...

hoe doe je dat dan, dan ben je niet in 30 min klaar met lere elke dag? F3mK3 ??

dan moet je dus iets meer dan 30 min per dag leren...:!
 
ronox said:
nou kijk, iedereen zegt heel mooi dat je dus een hele week van tevoren moet leren, dat dat het beste is, maar het is niet 1 toets het zijn er vaak wel meer achter elkaar...

hoe doe je dat dan, dan ben je niet in 30 min klaar met lere elke dag? F3mK3 ??
Niet 1 week van tevoren. Het hele schooljaar is een leerproces, daarom zeg ik ook dat je tegelijk met je huiswerk al samenvattingen moet maken. Herhalen is gewoon het belangrijkste....

edit/ zie nu dat deze vraag aan F3mk3 is gesteld :X
 
toetsen moet je niet leren , let gwoon op in de lessen die belangrijk zijn, thats it

exames : pitten, om 1h in de morgen opstaan , leren tot 1utje voor je examen, ff pitten

werkt perfect, vergeet je bijna nix :W
 
mss omdat het nu pas echt lastig word

ik leer iig door gewoon alles door te lezen en klaar
ik deed ook havo n&t ik vond het echt nie moeilijk
beetje doorlezen en ik wist het meestal wel
 
eerst kon ik niet leren alleen doorlezen... tegenwoordig kan ik niet eens meer lezen... ben na 3 woorden alweer kwijt wat ik gelezen heb omdat ik met me gedachten weer bij een of andere meid zit!

GOD DAMN IT!
 
Lennox said:
Mja, als ik een week van te voren begin dan blijft het dus echt niet hangen he...

Op uni heb je nu boeken van 900 bladzijden enzo, je koopt die boeken wel, maar aan het eind van het blok koop je een samenvatting voor 5 euro waar alles instaat.

Tijdens examentijd hoorde je wel dingen van "Kauwgom kauwen tijdens examen is goed, en dingen eten niet" . Geloof er allemaal niet zo in maar goed.

Als je moeite hebt met de stof gewoon wat langer leren en er meer voor doen. Gelukkig op middelbaar nooit zo'n last van gehad.

Hoe herkenbaar :W

Ik maak zo af en toe van zulke boeken wel eens een samenvatting, samen met 9 anderen ofzo. Verkopen we dan nog door voor 150 euro aan de studie vereniging ook en je helpt er jezelf mee :)
 
even op de vraag of ik het binnen de 30 min geleerd kreeg.
ja dat lukte idd maar ligt denk ik aan de opleiding zit in het laatste jaar van de SPW en heb het in deze 4 jaar op die manier gered zonder her-tentamens.
en als ik meerdere vakken had dan leerde ik langer of verdeeld ik het anders. ik heb nooit meer dan 1,5 uur per dag geleerd (voor de SPW dan).
 
Back
Top