This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Hoe moet je tentamen/toets leren ??

Tim_xsh said:
ik leer nooit eigenlijk

goed papiertje maken waar je van kan afschrijven

Gaat je niet lukken op HBO boi Hier lopen ze echt elke minuut langs om je helmaal te checken :L :|
 
Mitsjiel said:
Gaat je niet lukken op HBO boi Hier lopen ze echt elke minuut langs om je helmaal te checken :L :|

hier ook.. maar met openboektoetsen mag je t een en ander er bij hebben 8P
 
ik begon altijd +/- 1 week van te voren met iedere dag 1 hoofdstuk.
dan ben je met 30 min klaar met leren.
eerst doorlezen en dan samenvatting schrijven.
de laatste dag lees je alles nog eens door en je bent klaar.
 
Mja, als ik een week van te voren begin dan blijft het dus echt niet hangen he...

Op uni heb je nu boeken van 900 bladzijden enzo, je koopt die boeken wel, maar aan het eind van het blok koop je een samenvatting voor 5 euro waar alles instaat.

Tijdens examentijd hoorde je wel dingen van "Kauwgom kauwen tijdens examen is goed, en dingen eten niet" . Geloof er allemaal niet zo in maar goed.

Als je moeite hebt met de stof gewoon wat langer leren en er meer voor doen. Gelukkig op middelbaar nooit zo'n last van gehad.
 
Dit vroeg ik me ook altijd af.
Tot op de laatste dag dat ik kon leren. Toen dacht ik:
Ach wat the fuck maakt het uit, of ik nu leer of niet. Ik verneuk het toch wel
En wat denk je.....



Ik verneukte het 8P
 
zit zelf in VWO 6 en heb zelf ook lang problemen gehad om goed te leren, 'soms' nog wel....

Bij mij leide computer/internet->forum erg af, dus laatste keer heb ik beneden de internet kabel eruit getrokken, in de hoop dat ik de moeite niet zou nemen om naar beneden te gaan en de kabel er terug in te stoppen 8P

Zoals anderen al zeggen. Houdt vooral je wiskunde huiswerk bij! Die vaardigheid krijg je niet onder de knie, als je 't de dag van te voren moet leren (de meesten dan)

Maak van elk vak waar je een toets van gaat krijgen tegelijk met je huiswerk een schematische samenvatting (eventueel met bladzijdenummers). Desnoods maak je iets minder huiswerk en besteeds je een deel van die tijd aan de samenvatting, je bent dan niet echt aan 't leren (lees:stampen) maar hebt de stof wel al een keer intensief bekeken. Zo houdt je meer tijd over in de toetsweken en heb je niet een heel pakket met leerstof dat je door moet spitten

Verder moet je zorgen voor GOEDE afleiding in de drukke schoolperiodes, iets waarbij je even alles kunt vergeten en waarbij je zo min mogelijk hoeft na te denken. Als je hele dagen non-stop leert neem je toch niets meer op.

Zorg dat je betijds eet als je leert, als ik telaat eet wordt ik altijd helemaal gammel en kan ik de hele dag niet meer leren. Zorg voor voldoende nachtrust en sta vroeg op, dan hoef je 'smorgens niet te haasten en ben je ook rustig als je de toets moet maken.

Zijn allemaal heel idealistische dingen die ik hier schrijf, maar bij mijzelf gaat het ook niet altijd zoals het hoort. Maar 1 jaar terug kon ik gewoon echt niet meer leren, als ik een half uurtje leerde kreeg ik echt zo'n dip en lukte 't helemaal niet meer. Doordat ik nu wat meer op m'n aanpak let gaat 't al stukken beter.

Hoop dat je d'r iets aan hebt, en dat je natuurlijk gaat slagen dit jaar! <]
 
Hilly said:
als je eet gaat t bloed naar je maag en niet naar je herzenen
best lullig een maagbloeding 8P

maar weer even ontopic denks

Maar bij mij helpt muziek aan de ene kant wel, word snel afgeleid, maar anders vind ik het te saai, en dan doe ik helemaal niets.

Wat ook een probleem bij mij altijd is:
Zeg ik b.v. op 5 dagen voor het examen / tentamen, owh doe ik morgen wel, 4e dag owh morgen wel, 3e dag owh doe ik morgen wel. En dan op laatste dag doe ik helemaal niets of snel 's avonds <]
Meer mensen die dit "probleem" hebben
 
je moet als je gaat leren wel een tijd van te voren leren

dingen opslaan in je hoofd is een biochemisch process , dit kan dus niet obeperkt ...

en na t leren niet gaan tv kijken enzo , dan kun je dingen slecht opnemen
 
Leren...

Tsja, ik zit nu het 2e jaar Commerciele Economie, maar ik heb echt 0,00000 motivatie om ook maar iets te leren. Herkansingen, gewone toetsen het maakt niet uit. Ik probeer de druk een beetje te verspreiden als dat mogelijk is. Ik eet meestal niks tijdens het leren.

Ik leer een uurtje en dan ga ik een half uurtje ff niks doen en dan proberen weer een uurtje te leren.

Werkt voor mij het beste.