Hoe moet ik dit nou doen?

Deleted28042018

Buiten gebruik
Ik heb een maandje of vijf geleden een ongeluk gehad. Ik reed over de dijk en er schoot toen een kat voor mijn wielen...
Al mijn kappen waren naar de kloten, en ook mijn jas en broek waren stuk.
Ik kwam er toen via de dierenambulance achter dat ik de eigenaar aansprakelijk kon stellen, en ben de volgende dag de eigenaar gaan zoeken.
Hij zou het met zijn vezekering regelen. Maar na vele telefoontjes was er vorige maand nog nix gebeurd. (ongeluk was ergens in September) Toen heeft hij aangeboden om het eerst zelf te betalen in de hoop dat hij het later terug zou krijgen.
Ik heb een schade offerte aan laten maken, wat zo'n €850 was. Nu wil hij het bonnetje zien van de reparatie, maar ik wilde mijn kappen zelf repareren en de rest van het geld aan nieuwe onderdelen besteden. Is er een manier om hier onderuit te komen, of MOET ik hem laten repareren???
 
Advertisement - register to remove this

Zal misschien dom klinken, maar dan laat je hem toch gewoon de offerte zien :? En dan zeggen dat je van plan bent een andere scooter te kopen of whatever? Hij moet het sowieso dokken, en anders zul je toch vrolijk op de verzekering moeten wachten..
 
ik zou het iig niet pikken (als ik de eigenaar vd kat was) om geld te geven aan iemand die toch de schade zelf wel kan maken, en dat geld dan aan nieuwe onderdelen gaat besteden.

ik zou het ook zoals jou willen doen. maar ik denk niet dat het gaat werken. als je ff logisch nadenkt, denk ik dat het t slimst is om je scoot gwn te laten maken..
 
Ik zou m laten repareren...:)

Weinig kans op eventueel gezeik qua niet betalen enz..

En waarschijnlijk word je er zelf ook echt nog wel beter van...
 
Ik was van plan om mijn scoot weg te doen en voor iets anders te gaan kijken, het is wel een beetje zonde om €800 aan reparatie te doen wat je natuurlijk nooit meer terug krijgt. En ik wilde dat geld btw niet alleen aan nieuwe onderdelen besteden, maar ook aan de spuitkosten.
 
Er was toch wel grote kans dat hij het terug ging krijgen. Een ander optie is nog dat ik de kappen los koop en dan zelf erop zet, heb ik weer €100 over. Maar het blijft zonde want ik krijg het er nooit meer voor terug.
 
als je reparatie laat doen, of kappen koopt van het geld, dan ben je precies hetzelfde uit als voor de schuiver die je gemaakt hebt door de kat. dan is er toch niks anders aan? als je geen schuiver had gemaakt had je er toch ook niks voor truggekregen zoals jij dat zegt.

nu hou je nog 100E over ook.
 
Tsja ik vind het doodnormaal dat die kerel de rekening wil zien, omdat hij het namelijk uit eigen zak betaald, en er vast geen zin in heeft om jou te sponseren. want hij weet ook wel donders goed dat jij dat vast wel ergens voor een knaak en bos wortels kan laten maken ......dus gewoon laten repareren
 
Originally posted by Xander2000
Ik snap het probleeem niet echt. Laat je toch een bonnetje schrijven door je dealer ofzo? Sim-pel...:)
Mijn dealer doet dat dus niet (beumer de jong) Ze kunnen er op worden gecontroleerd tegenwoordig, de verzekering kan het gaan controleren.
Die kappen laten repareren ga ik niet op achteruit, maar vind het een beetje zonde om er zo veel geld in te steken als ik m toch ga verkopen...
 
laat gewoon een taxatie maken bij je dealer van de schade en die laat je zien.
Dat is ook voldoende voor zijn verzekering en dan krijg je gewoon het geld zover ik weet.
 
Dus als ik het goed begrijp wil jij de verzekering oplichten (en daarmee die man ook indirect). Ga jij dan maar een waterdicht plannetje maken als je het zo nodig vind om de boel te bedonderen. Als ik die man was zou ik je laten stikken hoor, laat de verzekering maar alles regelen. De man is vriendelijk geweest en wilde zelfs alles voorschieten, en die ga jij vervolgens even gebruiken door via hem de verzekering te lichten voor een fake reparatie (verzekering dekt maar een bepaald bedrag he).

Ga gewoon een echte reparatie uitvoeren en doe dat pas als je zeker weet dat de verzekering alles dekt voor die man.
 
Als jij verzekeringsgeld krijg moet je zelf weten wat je ermee doet hoor... dan is het geen oplichten :P... Je hebt gewoon recht op dat geld verder lekker boeiend ;)
 
Originally posted by Boostah
Als jij verzekeringsgeld krijg moet je zelf weten wat je ermee doet hoor... dan is het geen oplichten :P... Je hebt gewoon recht op dat geld verder lekker boeiend ;)

deze jongen wil vooraf met voorgeschoten geld een fake reapartie gaan uitvoeren, oplichten van verzekeraars is best maar zodra dit ten koste gaat van die man die heel vriendelijk en meewerkend was zo te horen dan is dit zeker boeiend, zou jij toch ook niet willen dat ze dat bij jou deden? :)
 
Als hij het zo stelt kan je een officieel onderzoek laten uitrichten voor 140 euro of zoiets. Ze stellen dan precies alle schade vast, iemand van de verzekering komt eventueel kijken (wat in dit geval niet het geval is). Je bent niet verplicht om je scooter te repareren. De eigenaar van de kat is wel verplicht om de schade te betalen die jij geleden hebt.
 
Het was zo goed als zeker dat hij t terug kreeg. De schade offerte is al gemaakt:

schade_offerte.jpg


Maar normaal mag je zelf weten wat je doet met dat geld en nu niet, ik vroeg me af of ik daar onderuit kon komen.
 
Jah idd... Ik had scooter uitgeleend aan iemand van werk... Is op ze bek gegaan heb proforma bon laten maken en de schade was dus 990,10 euro... Dit heb ik dus gekregen en alles gemaakt voor minder dan 200 euro... Kappen laten spuiten in plaats van nieuwe enzo...

En dit is zeker niet oplichten... Ik heb 990,10 euro schade wil ik het compleet oplossen... Kappenspuiten is toch altijd iets minder mooi dan nieuwe enzo.. En iets kwetsbaarder... Daar kies ik dan zelf voor...
 
Originally posted by Holden
Dus als ik het goed begrijp wil jij de verzekering oplichten (en daarmee die man ook indirect). Ga jij dan maar een waterdicht plannetje maken als je het zo nodig vind om de boel te bedonderen. Als ik die man was zou ik je laten stikken hoor, laat de verzekering maar alles regelen. De man is vriendelijk geweest en wilde zelfs alles voorschieten, en die ga jij vervolgens even gebruiken door via hem de verzekering te lichten voor een fake reparatie (verzekering dekt maar een bepaald bedrag he).

Ga gewoon een echte reparatie uitvoeren en doe dat pas als je zeker weet dat de verzekering alles dekt voor die man.

1. waarom licht hij de boel op? Hij heeft recht op schadevergoeding (heet niet voor niets SCHADE vergoeding) en daarmee mag hij zelf weten wat hij ermee doet.
2. de verzekering kan best alles dokken. Heeft de verzekering ook bij een vriend van me gedaan. Zat rond de 1000 euro schade, heeft (krijgt hij nog, maargoed, verzekering heeft al toegezegd, nadat schade-expert is geweest) hij allemaal vergoed gekregen!
 
Waarom regel je niet iets met de eigenaar van de kat? Laat je hem die 709,35 betalen, dus arbeidsloon eraf, en geef je dat bonnetje aan hem zodat hij dat bij de verzekering kan claimen. Ik vind dat je die eigenaar best dankbaar mag zijn dat hij het wil voorschieten en dat hij niet probeert er onderuit te komen en dan zijn jullie allebei blij toch?
 
Back
Top