Hoe maak je een mal van een bestaande kap?

Fur!ous

Project spf2 Fur!ous
Ik ben bezig met het maken van kappen voor mijn scooter, alleen wil ik daarvan nu een mal maken, zodat ik ze kan namaken voor mijn tweede scooter.
Dus wil ik een mal maken. Alleen, hoe doe je dit?

grtz
 
Advertisement - register to remove this

Je bestaande kap behandelen met wax. gewone autowax. Daarna verven met gelcoat (plastick verf), laten opdrogen, en daarna met een paar lagen glasvezel eroverheen. Als het glasvezel droog is, moet je hem versterken. Dus dat de mal straks niet meer kan vervormen. Daarna vijzel je hem los, en heb je je mal. Schoonmaken, en daarna precies hetzelfde proces gebruiken om kappen te maken.
 
PM speed-michiel oid. die kan wel wat voor je betekenen ;)

niet als hij het zelf wil maken vrees ik.

Je bestaande kap behandelen met wax. gewone autowax. Daarna verven met gelcoat (plastick verf), laten opdrogen, en daarna met een paar lagen glasvezel eroverheen. Als het glasvezel droog is, moet je hem versterken. Dus dat de mal straks niet meer kan vervormen. Daarna vijzel je hem los, en heb je je mal. Schoonmaken, en daarna precies hetzelfde proces gebruiken om kappen te maken.

Dat gaat wel enkel met kappen die in een 1-delige mal kunnen.
Als de kap beetje de 'verkeerde' vormen heeft en je doet het zoals jij zegt kan je je zelf gemaakte kap en mal weggooien omdat je ze niet meer uit elkaar krijgt.
Je kan trouwens niet zomaar elke wax gebruiken op plastic en gelakte onderdelen

Ts: als je kappen hebt die je niet in een meerdelige mal moet maken kan het nog wel eens lukken.
Zoniet kan het wel eens moeilijk worden.
 
Als het niet perfect past , kun je het wegggooien
zonde van je tijd/geld.
Meestal doen alleen bedrijven dit die het veel produceren.
Ik raad het je dus niet aan!
 
Dat lijkt me niet. Je moet je goed realiseren waar je mee bezig bent maar het is niet ondoenbaar ofzo. Meen dat chezzmo ook zelf kappen had gemaakt, voor Runner oid? Misschien dat hij je verder kan helpen.
 
Back
Top