hoe maak ik een paddock stand

BojT said:
boeiend? gaat er toch om dat het rijd?
als je het alsmaar op je paddock hebt staan ben je ook niet goed bezig imo:+
Wou ik net zeggen, het systeem wat je daar hebt gebruikt werkt idd zoals het moet en deze is nog niet afgewerkt, als je hem zou spuiten/caoten zou die er gelijk een stuk beter uitzien.

Het mooie van jou systeem vind ik dat het niet aan het blok vastzit, want ben daar altijd beetje bang voor, want zo'n carter is niet echt sterk, zelfde geld voor de remklauwophanging. Het frame is altijd sterk genoeg.
 
ErwinZ said:
Denk niet dat ie het houdt :X Een gewone paddock zakt soms al door, laat staan zoiets.


Hebben hier alle Kundo "rode" paddock stands hier last van of meerder "ook de andere blauwe modellen"...
En knikt die dan net onder de ophangbus, of zakt die in de loop van tijd gelijdelijk in..
 
volgens mij buigt ie gewoon langzamerhand iets door.
want de buizen zijn bijna allemaal gebogen en iets wat eenmaal gebogen is buig je zo verder.
 
DeJongh said:
Wou ik net zeggen, het systeem wat je daar hebt gebruikt werkt idd zoals het moet en deze is nog niet afgewerkt, als je hem zou spuiten/caoten zou die er gelijk een stuk beter uitzien.

Het mooie van jou systeem vind ik dat het niet aan het blok vastzit, want ben daar altijd beetje bang voor, want zo'n carter is niet echt sterk, zelfde geld voor de remklauwophanging. Het frame is altijd sterk genoeg.

Denk dat er wel ff wat meer kracht op je remklauwophanging staat tijdens een keertje op de rem gaan dan wanneer je scoot op een paddock staat.. .:rolleyes:
 
tomos freak said:
volgens mij buigt ie gewoon langzamerhand iets door.
want de buizen zijn bijna allemaal gebogen en iets wat eenmaal gebogen is buig je zo verder.

Idd, daarom zie je ook vaak dat ze er aan de ene kant een plaatje onder leggen.
 
Heb wel iemand gezien met ene bierkrat. Ziet er grappig uit en als ik het allemaal zo hoor ook nog eens steviger.
Maar je kunt die paddocks dan toch ook gewoon verstevigen? Als je er nou wat extra buizen tussen last of zo.
 
ProjectRox said:
Heb wel iemand gezien met ene bierkrat. Ziet er grappig uit en als ik het allemaal zo hoor ook nog eens steviger.
Maar je kunt die paddocks dan toch ook gewoon verstevigen? Als je er nou wat extra buizen tussen last of zo.


Zou kunnen ja, alleen dat ding kost nieuw iets van 90,- oid. en dan moet je hem zelf nog aan gaan passen, voor dat geld koop ik eerder een krat pils die ik nog zelfs leeg kan drinken, kan schilderen of aanpassen en dan bestickeren 8P "noem maar wat"
 
Het is gewoon handig... het word niet gekocht voor de mooiheid, tenminste voor zover ik weet dan..

het is handig om het ding zo op ze std te zetten, en hij staat nog mooi ook, waarom geen middenbok? dan passen 9/10 pijpen niet, waarom geen zij std? die buigen door. extra/overbodig gewicht voor sprint scooters. :p
 
Ja daarin verschillen de smaken, ik vind een scooter ook mooier rechtop dan schuin..

De paddocks van euroscooters en kundo zijn stevig zat. het komt inderdaad voor dat sommigen doorbuigen, maar in de regel zijn ze stevig genoeg..

Toch ben ik van mening door wat lassen op wat anderen gedeeltes te plaatsen, dat je een stevigere paddock kut maken,

Betreft het afgleiden ben ik eens, ik had daar ook last van. eigenlijk zou je zelf in dit geval een paddock kunnen maken, en gebruik moeten maken van een vierkant bv, maar houd er wel rekeningen mee dat het moeilijk is om hem dan op ze paddock te krijgen
 
Ronnie said:
Het is ook verstandig om niet op je scoot te zitten als hij op de paddock staat:!

Hier gaan veel inderdaad de fout in... je zal het niet 1.2.3 gaan merken, maar langzaam zal hij toch in gaan zakken inderdaad.. dingen zijn gewoon niet gebouwd om 200 kg te verdragen
 
snap niet dat er niemeer gezocht word met behulp van het zoek knopje

er is namenlijk een topic waar de exacte maten staan aangegeven etc.
 
Heb ik op de vorige pagina al gezet, maar dat zijn imageshack plaatjes...

Is er btw ook iets dergelijks verkrijgbaar voor Morini? Mijn middenbok is gescheurd en ik zoek ook iets om m in de schuur rechtop te kunnen zetten. Op een kratje oid is geen optie, daar zit m'n onderkuip...
 
Mechanic said:
Heb ik op de vorige pagina al gezet, maar dat zijn imageshack plaatjes...

Is er btw ook iets dergelijks verkrijgbaar voor Morini? Mijn middenbok is gescheurd en ik zoek ook iets om m in de schuur rechtop te kunnen zetten. Op een kratje oid is geen optie, daar zit m'n onderkuip...

Je kunt een kratje verbeunen zodat je je achterwiel er in kunt zetten :p
 
A-Bizar said:
ziet er een beetje eng uit... ik had persoonlijk het "platvorm" meer onder het achter wiel gemaakt.
Het ziet er nu uit alsof ie met 1 klein tikje tegen het kontje , er al vanaf rijd.

Bij een kundo paddock is het al iets beter. Maar zelfs deze rolt er (overdreven gezien ) makkelijk vanaf...

Dan heb je er toch een vertekend beeld van. Je moet echt het handvatje omhoog tillen, anders rolt de steun mee naar voor. Staat dus echt niet op zijn kantel punt of zo.
Het buisje hangt niet alleen aan de klauw, maar ook nog met extra boutje door het carter.
 
Mechanic said:
Heb ik op de vorige pagina al gezet, maar dat zijn imageshack plaatjes...

Is er btw ook iets dergelijks verkrijgbaar voor Morini? Mijn middenbok is gescheurd en ik zoek ook iets om m in de schuur rechtop te kunnen zetten. Op een kratje oid is geen optie, daar zit m'n onderkuip...


JA idd je hebt geleik

wel balen dat we gebanned zijn van imageshack

--

betreft jou scoot:

ik heb mt=et me runner mog een tijd gebruik gemaakt van iets simpels

ik had een ijzeren frametje op de grond liggen daarin reed ik mijn voorwiel
aan elke kant zat een staalkabel welke ik om de vork deed bij de az en vasthaakte aan het frametje

dan een spanding ertussen

en hij blijft rechtop staan

deze is wel handig voor langere tijd

je zou dit kunnen verbeteren met een snelspansysteem

voeg me maar toe @ msn
dan maak ik wel ff een tekeningetjevandaag of morgen
f.blom@hccnet.nl
 
Back
Top