Hoe maak ik mijn scooter lichter?

rafael95

New Member
Ik heb een zip type 2, die zou licht moeten zijn maar is 110 kilo. Ik wil graag autowheelies kunnen trekken en dit kan niet met zo'n zwaar ding. Ik zie vaak type 1/2/3s die echt ongelofelijk licht zijn, zag laatst een video van een vent met een type 2 die 70 kilo woog, die natuurlijk zo omhoog trekt. Waar haal ik al dat gewicht weg? want de meeste dingen heb je toch gewoon nodig.

Advertisement - register to remove this

Ik heb een zip type 2, die zou licht moeten zijn maar is 110 kilo. Ik wil graag autowheelies kunnen trekken en dit kan niet met zo'n zwaar ding. Ik zie vaak type 1/2/3s die echt ongelofelijk licht zijn, zag laatst een video van een vent met een type 2 die 70 kilo woog, die natuurlijk zo omhoog trekt. Waar haal ik al dat gewicht weg? want de meeste dingen heb je toch gewoon nodig.
Ik heb zelf ook een type 2 en ben net begonnen met opvoeren enzo dus ben zelf ook nog aan het leren. Ik denk in dat het gewicht deels te verlagen is door het halen van een zijstandaard ipv de standaard bok.

Al sloop je alle niet essentiële onderdelen van de scooter, als de scooter nu geen auto wheelie trekt, doet hij het kaal ook niet.
Het maken van wheelies, wat ik persoonlijk erg dom vind, ligt niet aan het gewicht van de scooter maar aan de gewichtsverdeling en de techniek.
En autowheelies trek je alleen maar als de motor ook voldoende vermogen heeft.

Back