hoe maak ik mijn koppeling los

Advertisement - register to remove this

met een koppelingssleutel :) is het het makkelijkste, misschien ook een goede waterpomp tang maar dat raad ik je niet aan aangezien je dan vaak de moer beschadigd.
Zown koppsleutel is uit me hoofd over het algemeen "bij de dealers" nog geen 12,95 als ik me niet vergis.
 
aaeerrooxx said:
een luchtsleutel?
Ja dat is zo'n geval:
P0001%204020.jpg


pit billy said:
maar hoe hou ik dan mijn koppeling tegen als ik deze moer los draai
Je houdt je koppeling dus tegen met de koppelingsleutel en draait de moer los met een ringsleutel of ratel. Makkelijk zat

Ik raad vooral niet aan te gaan lopen beunen met schroevendraaiers of andere zooi om de boel te blokkeren, maak je meer mee kapot dan heel.
 
pit billy said:
maar hoe hou ik dan mijn koppeling tegen als ik deze moer los draai

De moer op je vertanding? ( Dus voor het koppelingshuis ) Of de moer op de koppeling zelf?

Moer @ vertanding: Koppelingssleutel vasthouden, moer losdraaien.
Moer @ Koppeling zelf: Koppelingssleutel eroverheen legge , koppeling+poulies en sleutel in je handen pakken en de sleutel op de grond/werkbank slaan zodat je moer loskomt. :)
 
Remco. said:
De moer op je vertanding? ( Dus voor het koppelingshuis ) Of de moer op de koppeling zelf?

Moer @ vertanding: Koppelingssleutel vasthouden, moer losdraaien.
Moer @ Koppeling zelf: Koppelingssleutel eroverheen legge , koppeling+poulies en sleutel in je handen pakken en de sleutel op de grond/werkbank slaan zodat je moer loskomt. :)

En goed oppassen voor je handen :X, heb et vaak genoeg gezien dat iemand zijn handen er tussen sloeg 8P
 
Als je wilt dat de segmenten snel afbreken moet je dat doen idd, aangezien je ze daar alleen kan vastklemmen.

Als je dan de moer eraf wilt halen schiet de koppeling nog wel eens door, en beschadigen de segmenten, ookal zit er een doek omheen.

Ik deed het ook altijd zo hoor daar niet van, maar de hoekjes van de segmenten moesten het wel eens ontgelden.
 
DennisM. said:
Anders zet je de koppeling tussen de bankschroef. en draai je hem dan los :)

Ja en dan je veer weg zien springen :X "heb ik een keer gehad hele tijd geleden" maar ja kleine dingen houd je toch 8P maar ja het zijn wel 1 van de opties.

wat ik tegenwoordig doe is dat ik me hakken op de kopp zet en dan zo de koppmoer er afdraai door hem eerst aan te slaan dat die losjes komt te zitten.

En zo draai ik het er ook weer op heb je ook niet persee een bankschroef nodig. :)
 
Matthijs@Area said:
ik kreeg em ook niet
toen maar even langs de plaatselijke scooterdealer geweest
die had er een speciaal ding voor waar je dus de koppeling mee vast zette
soort en met oversized baco.


Dat noemen wij een koppelingsleutel :) hiermee blokeer je de koppeling mee en kan je de moer losdraaien
 
Back
Top