Hoe kun je testen of de weerstand(achter voorkap) van een aerox nog niet is

Vincent-Aerox

Scooterloos
Hallo, mensen

Hoe kan je erachter komen of de weerstand nog goed is?. Gaat hier om een aerox.
Lukt dat met een multimeter?. Zo ja, hoe?

Want mn koplamp doet het helemaal niet, en mn achterlicht ook niet, richtingaanwijzers, remlicht,toeter,elec start doen het wel allemaal!

BVD!
 
Advertisement - register to remove this

die weerstand gaat bijna nooit kapot , lijkt me stug dat het daar aan ligt , wat je even kunt doen is even meten of er uberhaupt wel stroom op de fitting staat , op elke stand even.

als dat er niet op staat ga je gewoon steeds verder terug , en blijf je aan het meten tot je stroom vind.

of niet , dan is je lichtspoel kapot :p

hier vind je iig het werkplaatshandboek , waar iig de schema's van de bedrading in staan en wat je kunt meten allemaal en hoeveel het moet zijn .

http://wiki.scooterforum.net/images/2/2d/Werkplaatshandboek_aerox.pdf
 
Ahh oke, thnx voor de link.

Waar zit de lichtspoel, en hoe duur is een nieuwe? Op josdijkman.nl/shop vind ik alleen een HPI lichtspoel, wat dus niet voor mij bedoelt is lijkt me
 
Als mn lichtspoel kapot zou zijn, moet ik dan een nieuwe ontsteking aanschaffen ? Ik kan niet een losse lichtspoel vinden op internet(voor minarelli hor/aerox)

Hoe kan je de weerstand + de lichtspoel doormeten om te kijken of ze nog werken?

Bvd!
 
Ik heb net gekeken, en vanaf de ontsteking komt: een witte, en een geel/rode, deze 2 gaan naar een stekkertje, er komen ook nog 2 anderen uit en die zitten met een verbind 'iets' aan andere draadjes.

Net geprobeerd om via de accu het licht te laten werken en dat lukte(wel heel zwak licht maar dat komt door te lage accuspanning).

Wat zal nu het probleem zijn, + oplossing? Vanaf het stekkertje wat vlak na de ontsteking komt tot aan de lichtschakelaar zit er geen kabelbreuk oid. Multimeter gaf 1 aan dus dat de draden stuk zijn is sowieso niet het geval

Tips zijn zeer welkom!
 
Want dat stekkertje(die vlak na de ontsteking komt) geeft wel stroom af als de scooter aan staat. Dat is een geel/rood draadje. Op het electrisch schema kun je ook zien bij het overzichtje van de lichtschakelaar, dat er bij dat draadje altijd een kruisje staat, dus dat het de plus is.

Any other ideas?
 
Back
Top