Hoe kan ik een wheely bar maken?

d.tuningaerox

Well-Known Member
Heej,

Ik heb een slider gekocht alleen ik wil er nu een dr met standaart (ixil) uitlaat op leggen, goed voor de politie en je kunt er makkelijker wheelies mee trekken.

Maar mijn probleem is,

Ik weet niet hoe je zo'n weelie rek moet maken!

moet ik in mijn kappen gaan zagen?

wat voor buizen platen gebruikt iederen en hoe bevestigen ze dat dan?

lassen of met bouten...

Groetjes Daan
 
Advertisement - register to remove this

Zal mijn ervaring er ook nog ff bij neerzetten. Wij hebben het dus zo gedaan:

Als eerst hebben wij de diameter van het frame opgemeten. Hoe groot het gat is waar het frame eindigt dus. Vervolgens een lange buis ijzer gekocht die er in paste. Klein stukje afgeflext en die er in geschoven.

Vervolgens dat kleine stukje scheef afflexen omdat je frame dus naar binnen loopt zeg maar. Vervolgens 2 langere stukken afgeflext en die op de kleine stukjes vast gelast. En daarna dus de grondplaat.

Dit was de eerste keer dat wij een wheeliebar maakte dus het is niet 100% recht bij ons gebeurt en mijn kappen passen achter niet helemaal meer. De underseat hebben we een beetje aangepast. Waar de knipperlichten zaten hebben we helemaal opengedremelt.

Beetje prutsen en het komt wel goed.

Heb er helaas geen foto's van want zit nu op een andere computer.
 
Je wilt met een standaard uitlaat blijven rijden omdat dat minder opvalt voor de politie en omdat je makkelijker wheelies ermee trekt:?
En om vervolgens die wheelies tegen te gaan plak je maar een wheeliebar achterop... De politie zal dan inderdaad zonder enige argwaan langsrijden.

Maar goed, ik denk dat je als je dit serieus wilt doen gewoon eens moet gaan tekenen. Plaats desnoods een tekening online en vraag daarop feedback.
 
315c45v.jpg


2m5kvfk.jpg


Zoals je kan zien niet helemaal recht maar het werkt bij mij wel :)

[IR]http://i19.tinypic.com/2yo3ati.jpg[/IR]
 
je kan ook gewoon die pijpen die je in je frame schuift warm stoken en dan even met flink wat kracht naar buiten buigen... dat scheelt je weer wat flex en las werk zoals op de manier die hierboven staat beschreven :)

zo hebben wij 2 sliders voorzien van een wheeliebar (12 o clockbar dus)...
en je moet inderdaad in je kappen gaan zagen... (het gat waar de draadjes van je knipperlicht doorzitten moeten groter gemaakt worden)
als je je bar naar je kappen maakt, hoef je niet zoveel weg te halen en zal het gewoon nog prima passen... je moet alleen 100 keer meten enzo :)

succes
 
Toch blijft mijn bar nog ergens bij de underseat hangen maar heb nog niet gevonden waar. Zal nog wel eens weer gaan loeren. Want mijn achterkappen passen niet helemaal meer. Achteraan passen de achterste schroefpunten niet meer.
 
Jow thx iedereen,

k ben eraan bezig, k denk alleen dat het niet zo'n heel goed idee is om mijn frame te verbuigen :S....

k probeer om gewoon ijzere platen tegen de zijkant aan te lasse of zou dat niet sterk genoeg zijn?

k heb ook t gevoel dat mijn frame krom is! Worde weelies er veel moeilijker op dan? :p (linker voorpoot lekt) stoppies lukke nog wel geod in ieder geval

Groetjes Daan
 
Je hoeft niets aan je frame te buigen?

Zei die naar aanleiding van een reactie waarin werd gezegt.. De achterste twee buizen warm te stoken en deze recht te buigen waardoor je makkelijker je bar kan plaatsen;) Lijkt mij ook goede oplossing .... Denk dat het ijzer daar niet niet zoveel van lijdt dat het kan gaan afbreken of dergelijke.

Krom frame moet in principe toch niks uitmaken eigenlijk. Je rijdt toch alleen maar op je achterwiel. Lijkt me dat het moet lukken.
 
Beter sla je er een stuk in, flex je die scheef af en vervolgens flex je andere stuk ook scheef af zodat het goed past. En dan zo af flexen dat het in de goeie hoek gaat staan. Dit hebben wij ook gedaan en mijn bar is superstevig.
 
Zei die naar aanleiding van een reactie waarin werd gezegt.. De achterste twee buizen warm te stoken en deze recht te buigen waardoor je makkelijker je bar kan plaatsen;) Lijkt mij ook goede oplossing .... Denk dat het ijzer daar niet niet zoveel van lijdt dat het kan gaan afbreken of dergelijke.

Krom frame moet in principe toch niks uitmaken eigenlijk. Je rijdt toch alleen maar op je achterwiel. Lijkt me dat het moet lukken.

Volgens mij staat er toch echt dat je de buizen die je in je frame steekt warm moet stoken en buigen, en niet het frame zelf.
 
Volgens mij staat er toch echt dat je de buizen die je in je frame steekt warm moet stoken en buigen, en niet het frame zelf.

Je hebt inderdaad gelijk... Maar als ik het sliderframe voor de geest haal.. denk ik toch dat hij de buizen van het frame zelf bedoeld.omdat deze achteraan naar elkaar toe komen. En als je die dan rechtbuigt is het een makkie om een bar te monteren. Maargoed miss hebk het wel fout :p

Zo ziet het frame er ongeveer uit aan de achterkant.
http://www.imageweb.info/viewimage.php?file=/2/2ms45316.bmp
 
Je hoeft die shit niet te buigen. Flex het gewoon scheef af en vervolgens de andere stukken ook scheef zodat het recht loopt. Veel makkelijker.
 
Back
Top