hoe een Gianelli NRX op standaard aerox afstellen

Looney015

Looney015
Ik rijd met 50cc aerox en alles standaard.Ik had dus voorheen een zx als pijp maar die was helemaal vies geworden(terugloopbuisje na demper was er afgevallen en alles verroest,maar wel een mega vet geluid nadat dat er was afgevallen!!!!)Ik reed toen 70 digi en trok goed op.ik heb een afstellende cdi:met zx:46km
nu met nieuwe nrx haal ik mor 60 digi
met cdi:25km
en ik heb ook even met de rollen van men zx gereden en nrx pijp en toen ging ik met cdi ook 46km.en gewoon 60digi
ik ben dus helemaal wanhopig omdat ik geen 70meer rijd!!!!
weet iemand welke rollen,welke sproeier(82?), welke drukveer en welke trekveren ik moet gebruiken??
en er zit toch geen prop meer in die nrx ofwel?
zou er nog een rondel in zitten?
thx for any help

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Het best probeer je gewoon wat verschillende combinaties... Verder denk ik dat een sproeier 82 wat groot is voor een NR-x, trekveren kun je ws. gewoon erin laten zitten, rollen moet je mee expirimenteren wat het beste is eigenlijk...

PS: je verhaal is vrij onduidelijk...

hoeda

Vroeger reed ik met mn zx 70km/u
en nu met men nieuwe nrx noch maar 60,terwijl een nrx toch beter is voor standaard 50cc?
82 sproeier las ik in scootin.
maar ik zou in theorie toch beter(harder rijden en beter trekken) moeten rijden met nrx dan met zx?
zou er noch een prop in mn pijp zitten?
of een varioring?
wat met cdi voor flikken?
hoeveel grams zijn die nrx rollen?
help please

Last edited:
CDI niet aan gaan zitten, verder zou je er niet heel veel op vooruit gaan. Prop zit er niet in en als je dat wel denk haal je je uitlaat er ff af en kijk je gewoon he... Varioring maakt nniet uit in prestatie met andere uitlaat, die had dan de andere uitlaat ook al niet top laten presteren. Ik denk dat afstellen best lastig voor je gaat worden, beste fix je het met iemand die er verstand van heeft of breng je 'm naar de scooterboer...

ervaring?

ken je niet toevallig iemand met een nrx die wel goed papt op een standaard aerox?
en zijn afstelling?
wat is bij de meeste scoots zowat de max speed met de varioring er uit?

en als ik start of als ik stilsta vor het rood licht dan draai ik altijd rond de 3000tpm,en na een 25-tal seconden zakt da terug tot rond de 2000tpm.
moet ik wat prutsen aan mn stationair schroef?op hoeveel slag moet die staan?

Originally posted by Stinkvinger
Sproeier 82, luchtschroef 1,5 slag open, buisje uit je luchtfilter

Bijgeleverde 4 gr rollen

Witte trekveertjes (of 1 slag sterker) van Malossi

Zilveren 7% drukveer van Polini

dat wilde ik dus ook zeggen... alleen luchtschroef zou ik 2 slagen doen met sproeier 84, loopt ie nog iets beter :P

Originally posted by Looney015
en als ik start of als ik stilsta vor het rood licht dan draai ik altijd rond de 3000tpm,en na een 25-tal seconden zakt da terug tot rond de 2000tpm.
moet ik wat prutsen aan mn stationair schroef?op hoeveel slag moet die staan?

3000rpm stationair? :? Das veel, normaal is toch rond de 1000 ?

60 is btw niet hard, m'n MetraKit op m'n Neo's gaat al bijna 80 echte km/h. Op een Aerox zou die met mijn pijp nog hoger moeten zijn.

Zaten bij jou pijp geen rollers en drukveer/trekveren?

Back